کد خبر: ۹۱۶۸۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰
تعداد بازدید: ۳۰۴
تیم ملی کشتی فرنگی با کسب ۴ طلا، یک نقره و ۲ برنز به عنوان نایب قهرمانی آسیا رسید. در پایان رقابت‌های ۵ وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در اولانباتور مغولستان، محمدرضا مختاری در ۷۲ ، رسول گرمسیری در ۸۲ و مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا رسیدند و مهدی محسن‌نژاد در ۶۰ کیلوگرم به مدال نقره رسید. شاهین بداغی در وزن ۶۷ کیلوگرم نیز از رسیدن به مدال بازماند.

با ۴ طلا، یک نقره و ۲ برنز؛ تیم ملی کشتی فرنگی ایران نایب قهرمان آسیا شدبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: تیم ملی کشتی فرنگی با کسب ۴ طلا، یک نقره و ۲ برنز به عنوان نایب قهرمانی آسیا رسید.

در پایان رقابت‌های ۵ وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در اولانباتور مغولستان، محمدرضا مختاری در ۷۲ ، رسول گرمسیری در ۸۲ و مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا رسیدند و مهدی محسن‌نژاد در ۶۰ کیلوگرم به مدال نقره رسید. شاهین بداغی در وزن ۶۷ کیلوگرم نیز از رسیدن به مدال بازماند.

در وزن ۶۰ کیلوگرم مهدی محسن نژاد در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر جیانیدر از هند را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۵ بر ۴ از سد آیاتا سوزوکی از ژاپن گذشت و راهی دیدار فینال شد. محسن نژاد در این دیدار به مصاف ژولومان شارشنبکوف دارنده مدال نقره جهان از قرقیزستان رفت و در حالی که با نتیجه ۴ بر صفر از حریف خود عقب بود، به علت درد از ناحیه دنده به مبارزه ادامه نداد تا دست حریف به نشان فرد پیروز بالا برود.

در وزن ۶۷ کیلوگرم شاهین بداغی در دور اول با توجه به عدم حضور محمد فواز از سوریه به پیروزی دست یافت. وی در دور بعد مقابل ریو هان سو قهرمان سابق جهان از کره جنوبی با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، بداغی به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار به مصاف کاتسوکی اندو دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان از ژاپن رفت و در پایان با نتیجه ۷ بر یک شکست خورد و از رسیدن به مدال برنز بازماند. در این وزن مدال طلا به شرماخانبت از قزاقستان رسید که در فینال با نتیجه ۱۱ بر ۳ مقابل هان‌سو ریو دارنده ۲ طلای جهان از کره‌جنوبی به برتری رسید.

در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا مختاری در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر عادیلخان نورلانبکوف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۹ بر صفر میرزابک رحمت اف از ازبکستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. مختاری برای کسب مدال طلا به مصاف آبیلخان آمزی اف از قزاقستان رفت و با برتری ۴ بر یک بر سکوی نخست آسیا ایستاد.

در وزن ۸۲ کیلوگرم رسول گرمسیری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر خان جعفرخان از قطر را مغلوب کرد. وی در دور سوم و در مرحله نیمه نهایی در یک کشتی زیبا با نتیجه ۵ بر صفر سینگ هارپریت دارنده مدال نقره آسیا از هند را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. گرمسیری در دیدار پایانی به مصاف دیاز کالان از قزاقستان رفت و در پایان با نتیجه ۴ بر ۳ به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم مهدی بالی در دور نخست با نتیجه ۴ بر ۴ و ضربه فنی پارک جی وو از کره جنوبی را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله نیمه نهایی به مصاف اوزور ژوژوپبکوف قهرمان آسیا از قرقیزستان رفت و پیروزی ۴ بر یک به فینال رسید. بالی در دیدار نهایی مقابل رستم آساکولوف کشتی‌گیر کهنه‌کار ازبک و دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان با نتیجه ۵ بر یک به برتری رسید و چهارمین و آخرین مدال طلای ایران در این رقابت‌ها را بر گردن آویخت.

در روز نخست این رقابت‌ها و در ۵ وزن نخست نیز، ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کلوگرم به مدال طلا رسید و ایمان محمدی در ۶۳ و عارف حبیب اللهی در وزن ۷۷ کیلوگرم نیز با توجه به حاضر نشدن رقیبان‌شان در دیدار رده‌بندی، صاحب مدال‌های برنز برای ایران شدند. علی نوربخش در ۵۵ و امیر قاسمی منجزی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم نیز از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

به این ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران با هدایت محمد بنا با ۴ طلای محمدرضا مختاری در ۷۲ ، رسول گرمسیری در ۸۲ ،ناصر علیزاده در ۸۷ و مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم، یک مدال نقره مهدی محسن‌نژاد در ۶۰ و ۲ برنز ایمان محمدی در ۶۳ و عارف حبیب‌اللهی در ۷۷ کیلوگرم و کسب عنوان نایب قهرمانی تیمی به کار خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا پایان داد. علی‌نوربخش در ۵۵، شاهین بداغی در ۶۷ و امیر قاسمی منجزی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم نیز از رسیدن به مدال بازماندند.

در رده بندی تیمی نیز قزاقستان با ۲ طلا، ۴ نقره و ۲ برنز و مجموع ۱۹۰ امتیاز بر سکوی نخست آسیا ایستاد و ایران نیز با ۳ طلا، یک نقره و ۲ برنز و مجموع ۱۷۶ امتیاز نایب قهرمان آسیا شد. قرقیزستان نیز با ۳ طلا و ۳ برنز و مجموع ۱۴۲ امتیاز بر سکوی سوم قرار گرفت.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران سال گذشته با کسب ۴ طلا، ۲ نقره و ۳ برنز به عنوان قهرمانی آسیا رسیده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: