کد خبر: ۹۱۳۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
تعداد بازدید: ۱۵۷
نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد کسانی که در برابر سویه اصلی سارس کوو ۲ ویروس مسبب بیماری کووید ۱۹ مصونیت پیدا کرده‌اند، احتمالا در برابر سویه امیکرون نیز از مصونیت برخوردار هستند.

بهبودیافتگان از سویه اصلی کرونا در برابر امیکرون مصونیت دارندبه گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب‌‌نیوز :نتایج این تحقیق که توسط گروه تحقیقاتی بین‌المللی مرکز پزشکی جانز هاپکینز ایالات متحده انجام شد، حاکی از آن است کسانی که واکسینه شده‌اند یا در معرض عفونت قرار گرفته‌اند، از سطح محافظتی در برابر امیکرون نیز برخوردار هستند.

با این حال محققان هشدار می‌دهند یافته‌های آنان تنها به یک نوع پاسخ ایمنی سلولی مربوط می‌شود؛ به همین دلیل ممکن است پاسخ ایمنی مربوط به آنتی‌بادی باشد و زمانی که امیکرون باعث ایجاد عفونت‌های جدید شود، از بین می‌رود.

این تحقیق با همکاری موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی ایالات متحده (NIAID) و ایمنواسپس (ImmunoScape) شرکت بیوتکنولوژی ایالات متحده سنگاپور انجام شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: