کد خبر: ۹۱۱۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
تعداد بازدید: ۲۱۵
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: به دلیل فقدان قوانین در فضای مجازی، دشمن اقتصاد و فرهنگ ما را هدف قرار داده که این مسئله قانونمند شدن فضای مجازی را بیش از پیش عیان و آشکار می‌سازد.

فضای مجازی بیش از گذشته نیازمند قانونمندشدن استبه گزارش خبرداغ ، بیژن نوباوه وطن نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره دیکتاتوری رسانه‌ای دشمن گفت: بهترین راه مقابله با دیکتاتوری رسانه‌ای دشمن افزایش قدرت ماست که این افزایش قدرت هم در حوزه رسانه‌ای است و هم در حوزه دیپلماسی سیاسی.

وی افزود: ما برای مقابله با دیکتاتوری رسانه‌ای غرب در حوزه رسانه باید به تشریح اقدامات خودمان و بازتاب گسترده آن بپردازیم و دیپلماسی سیاسی کشور نیز باید به طور همزمان با گسترش روابط با کشورهای همسو و همسایه در مسیر خنثی‌سازی دیکتاتوری رسانه‌ای دشمن قدم بردارد.

وی اظهار داشت: ما با تبیین اهدافمان برای کشورهای دوست می‌توانیم فضاسازی رسانه‌ای دشمن را خنثی کنیم که نمونه این مسئله را در اقدامات صورت گرفته توسط وزارت امورخارجه درچند ماه اخیر مشاهده کردیم.

نوباوه خاطرنشان کرد: دیپلماسی سیاسی کشور در طول هشت سال گذشته تمام وقت خود را صرف برجام کرد که نه تنها برای ما فایده‌ای نداشت بلکه ما را به عنوان یک کشوری که به دنبال کسب رضایت کشورهای غربی و مجری خواسته‌های آنان است معرفی کرد و از نظر سیاسی هزینه‌های زیادی را برای ما به همراه آورد.

وی افزود: اما در طول چند ماه گذشته در دولت سیزدهم با فعالیت دستگاه دیپلماسی و ارتباط‌گیری با کشورهای مختلف و به ویژه شرق ما دیدیم که کشورهای شرقی سیاست‌های آمریکا و غرب علیه ایران را محکوم کردند که این همان خنثی‌سازی توطئه رسانه‌ای است. 

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: در حوزه داخلی ما باید به تشریح اقدامات و دستاوردهای نظام بپردازیم و روشنگری در این حوزه را در دستورکار خود قرار دهیم که متأسفانه در این باره تاکنون کار چندانی انجام نشده و توجه ما بیشتر به رسانه‌های سیاسی بوده که به مسائل جناحی می‌پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تقویت کنیم تا مجلات، نشریات محلی و استانی برای انعکاس پیشرفت‌ها و اقدامات صورت گرفته در مناطق مختلف کشور بپردازند.

وی افزود: مسئله دیگر ما قانونمند شدن فضای مجازی است که متأسفانه عده قابل توجهی از افراد به دلیل تعارض منافعی که در این حوزه دارند و بخشی از آنها نیز در مجلس هستند با قانونمند شدن فضای مجازی مقابله می‌کنند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: در فضای مجازی فعلی به دلیل فقدان قوانین، پلتفرم‌های خارجی، اقتصاد و فرهنگ ما را هدف قرار دادند و درصدد آسیب به آن هستند که این مسئله قانونمند شدن فضای مجازی را بیش از پیش عیان و آشکار می‌سازد.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: