کد خبر: ۹۱۱۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶
تعداد بازدید: ۱۶۴
رئیس مرکز توسعه سلامت کیش از راه اندازی تیم های ویژه نظارت های بهداشتی از ابتدای اسفند تا پایان تعطیلات نوروز خبر داد.

تشدید نظارت های بهداشتی با فرارسیدن ایام نوروز در کیشبه گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت در این خصوص گفت: با نزدیک شدن ایام نوروز و توجه به شیوع سویه اُمیکرون در کشور و افزایش آمار ابتلا در کیش همچنین قرارگرفتن جزیره در وضعیت قرمز کرونایی، نظارت های بهداشتی بر صنوف و واحدهای گردشگری و اقامتی به کمک تیم های ویژه نظارتی تشدید می شود.

وی افزود : بازرسی و نظارت بر اجرای دقیق شیوه نامه در تمامی اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از جمله رستوران ها، اغذیه فروشی ها ، هتل ها، فست‌فودها، نانوایی‌ها، بیرون‌برها و مراکز عمده ‌فروشی مواد غذایی همچنین اماکن اقامتی و مراکز تهیه و توزیع اقلام آرایشی و بهداشتی به صورت مستمر با حضور ۱۲ بازرس بهداشتی انجام خواهد شد.

به گفته رضانیا استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی، استفاده از دستکش، کلاه و روپوش، دارا بودن کارت تندرستی و رعایت بهداشت عمومی همچنین بهسازی اماکن مد نظر از مهمترین نکاتی است که بازرسان بهداشتی بر آن نظارت دارند، تمام متصدیان و شاغلان در مراکز عرضه‌کننده مواد غذایی و صنوف حساس نیز باید نسبت به دریافت کارت سلامت اقدام کنند.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش عنوان کرد: از ساکنان، مسئولان و گردشگران انتظار می رود برای حفظ سلامت خود و همکاری با کادر بهداشت و درمان، رعایت کامل پروتکل های بهداشتی شامل رعایت فاصله گذاری، استفاده صحیح از ماسک، دوری از تجمعات و تکمیل مراحل واکسیناسیون خود و به ویژه کودکان 5 تا 9 سال مرکز توسعه سلامت کیش را یاری کنند تا مجبور به اعمال محدودیت و یا تعطیلی اماکن تفریحی و گردشگری نشویم.

وی اهدف اجرای این طرح را پیشگیری از چرخه انتقال کرونا، بهبود وضعیت بهداشت محیط، به ویژه رعایت اصول بهداشت فردی، بهداشت مواد غذایی و کاهش نواقص بحرانی در صنوف، جهت فراهم آوردن شرایط و محیط سالم در ایام نوروز1401 برشمرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: