کد خبر: ۹۱۱۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
تعداد بازدید: ۲۶۹
اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی به برترین‌های زیر ۲۵ سال جهان اشاره کرد که ۲ ایرانی در بین ۵ نفر برتر هستند.

۲ ایرانی در بین ۵ کشتی‌گیر برتر جهانبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس: اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی به برترین‌های جهان در رده سنی زیر ۲۵ سال پرداخته است که امیرحسین زارع و هادی ساروی در بین ۵ کشتی‌گیر برتر جهان قرار گرفتند.

بر اساس گزارش اتحادیه جهانی کشتی، امیرحسین زارع در رده سوم و هادی ساروی در رده چهارم قرار دارند. در این گزارش آمده است:

* امیرحسین زارع ۲۱ ساله

ایران در ۳۲ سال گذشته در مسابقات جهانی بدون مدال طلای وزن ۱۲۵ کیلوگرم بود. امیرحسین زارع نه تنها به این موضوع پایان داد، بلکه به راحتی از پس آن برآمد. جنو پتریاشویلی و طاها آکگول در اسلو قربانی خشم زارع شدند، چرا که کشتی‌گیر ایرانی همه چیز را درست انجام داد. زارع در نیمه نهایی ۶ بر صفر آکگول را شکست داد و بعداً انتقام شکست خود در المپیک را از پتریاشویلی با کسب مدال طلا و با حمایت هواداران پر انرژی ایرانی گرفت.

زارع در سال ۲۰۱۹ با قهرمانی در مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال با ۱۸ سال سن مورد توجه قرار گرفت و پس از آن با پیروزی مقابل پتریاشویلی در لیگ ایران موفقیت چشمگیری کسب کرد. البته میسون پاریس از آمریکا و سرگئی کوتزف از روسیه در مسابقات جهانی نوجوانان و المپیک جوانان زارع را شکست دادند تا او را تحت کنترل خود نگه دارند.

این کشتی‌گیر آملی سهمیه حضور در بازی‌های المپیک توکیو را هم کسب کرد اما در مرحله نیمه نهایی مقابل پتریاشویلی شکست خورد و در نهایت به مدال برنز رسید.

چرخش خیره کننده زارع برای شکست دادن ستاره گرجستانی تنها دو ماه طول کشید و طرفداران کشتی را مات و مبهوت کرد. با کشتی‌های فراوانی که از او باقی مانده، زارع می‌تواند نامی باشد که تا مدت‌ها در مراسم مدال‌آوری در سراسر جهان تکرار شود.

* محمدهادی ساروی ۲۴ ساله

وقتی صحبت از کشتی‌گیران وزن ۹۷ کیلوگرم فرنگی به میان می‌آید، خیلی‌ها یاد آرتور الکسانیان ارمنستانی و موسی اولوف روسی می‌افتند که برای دو دوره متوالی در المپیک بر حریفان مسلط شده‌اند اما نام جدیدی وجود دارد که ماموریت حذف این دو ورزشکار بزرگ را برعهده دارد. ساروی ثابت کرده که می‌تواند در وزن ۹۷ کیلوگرم قدرتمند باشد.

ساروی قهرمان نوجوانان جهان و آسیا در بازی‌های المپیک توکیو با شکست مقابل الکسانیان در دیداری نزدیک‌ به مدال برنز دست یافت. دو ماه بعد او برای مسابقات جهانی اسلو نروژ روی تشک رفت.

او هر کشتی‌گیری را که در مسیر طلا قرار می‌گرفت، شکست داد و اولین عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد. در سال ۲۰۲۲ ساروی باید راهی برای برابری با قدرت اولوف و حتی الکسانیان پیدا کند.

براساس اعلام اتحادیه جهانی، امین میرزازاده فرنگی‌کار سنگین‌وزن کشورمان در جایگاه چهاردهم قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: