امضای تفاهم‌نامه همکاری شتاب‌دهنده تخصصی فردوسی با فارابه گزارش خبرداغ به نقل از شستا رسانه، با حضور محمد محسن صدر مدیرعامل فارا و مصطفی مکارم مدیر شتابدهنده فردوسی و کارگزار کارخانه نوآوری مشهد تفاهم‌نامه همکاری در زمینه استارتاپ‌های بازاریابی محتوا، استارتاپ‌های اطلاع‌رسانی و فناوری‌ها و ایده‌های نوین برای کسب و کارهای اینترنتی و تحول دیجیتال در صنایع امضا شد.

براساس این گزارش در این دیدار محمد محسن صدر مدیرعامل شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه نوآوری مشهد و تبادل نظر با شرکت‌های مستقر در این کارخانه نوآوری، با تاکید بر برنامه‌های نوین این شرکت در حوزه نوآوری گفت: مرکز نوآوری فاراتک وابسته به فارا توانسته است به سرعت خود را به عنوان یک مرکز پویا و دانش بنیان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات معرفی و برای حمایت از ایده‌های نوین، فعال نماید.

صدر با اشاره به توانمندی‌های فاراتک در طراحی، ساماندهی و جذب سرمایه افزود:این شرکت برنامه‌های گسترده‌ای را برای حوزه ارتباطات نوین، آموزش‌های خلاق، تجارت الکترونیک و هوش تجاری ، تحول دیجیتال متناسب با نیازهای صنایع و بازار طراحی کرده است.

مدیرعامل فارا با اشاره به گستردگی حوزه‌های فعالیت‌ شستا و رویکرد مدیرعامل این شرکت به مسایل نوآوری گفت:علی رستمی مدیرعامل شستا رویکرد ویژه‌ای به مباحث نوآوری و استارتاپی دارد و شرکت فارا و مرکز نوآوری فاراتک می‌تواند به عنوان پل ارتباطی برای اتصال حلقه‌های دانش بنیان و گروه‌های استارت‌آپی صاحب ایده با شرکت‌های تابعه شستا، و نیز رفع نیازهای نوآورانه آن‌ها گام‌های موثری بردارد.

در این مراسم همچنین مصطفی مکارم مدیر شتابدهنده کسب و کارهای فردوسی نیز گفت: این مجموعه توانسته است برای کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان در شرق کشور برنامه‌های نوینی را برای سرمایه گذاری و شتاب دهندگی به اجرا بگذارد.

 به نقل از روابط عمومی فارا،مکارم افزود: آکادمی نوآوری و کارآفرینی فردوسی در طی ۴ سال فعالیت خود ضمن آموزش مفاهیم کسب و کار به جوانان، تمرکز خود را معطوف به شتابدهی استارت‌آپ‌هایی با محوریت‌های اطلاع‌رسانی، بازی و سرگرمی، بازاریابی محتوا، خدمات شهری و گردشگری و نوآوری در صنعت کرده است.

مدیر شتابدهنده کسب و کارهای فردوسی با استقبال از برنامه‌های مرکز نوآوری فاراتک گفت: این دو مرکز می‌توانند با هم‌افزایی افق‌های نوینی را برای کسب و کارهای نو و حمایت از استارت‌آپ‌های فعال فراهم کنند.

شایسته ذکر است در پایان این مراسم تفاهم نامه همکاری دو مجموعه به امضای طرفین رسید.