کد خبر: ۹۰۷۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
تعداد بازدید: ۳۴۸
معاون سابق استقلال گفت:اعتقاد دارد که فدراسیون فوتبال برای اینکه فشارها را از روی خود بردارد، باعث حذف دو باشگاه پرسپولیس و استقلال شد.

خطیر: آدرس غلط ندهید، سرخابی ها را کمیته بدوی فدراسیون فوتبال حذف کرد نهبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علی خطیر در گفتگو با رادیو ورزش درخصوص حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا به صحبت پرداخت.

 خطیر درخصوص این موضوع گفت: من همان زمان هم گفتم که AFC در کار نیست و خود کمیته بدوی فدراسیون فوتبال این دو باشگاه را حذف کرده است و بعد از آن که کمیته استیناف، خیلی مشکوک یک مهلت به این دو باشگاه داد، گفتم که مطمئنا AFC وارد می شود و پرونده این دو باشگاه را می بندد و همان طور که دیدیم این اتفاق افتاد و امروز خبر آمد این دو باشگاه بزرگ نمی توانند در مسابقات آسیایی شرکت کنند و این مطمئنا ضررهای زیادی به فوتبال ایران می زند. کلی از بازیکنان به واسطه حضور این دو تیم در آسیا می توانستند دیده شوند و به کشورهای دیگر لژیونر شوند. دیگر مربیان بزرگ و بازیکنان خارجی حاضر نیستند به این دو تیم بیایند و دو باشگاه را از درآمد محروم شدند و قطعا جریمه هم باید بدهند و از فصل بعد نیز این دو باشگاه زیر ذره بین AFC رفته اند و دیگر به این راحتی مجوز حرفه ای برایشان صادر نمی شود.

وی ادامه داد: باید عرض کنم که آدرس غلط به هواداران می دهند، AFC در این مسئله کاری نکرد، مشکلات این دو باشگاه در سال های قبل به مراتب بیشتر بوده است. متاسفانه امسال فدراسیون فوتبال بنا به دلایلی که هنوز مشخص نیست، این دو باشگاه را حذف کرد و AFC را حساس کرد و مجوز این دو باشگاه ها باطل کرد.

خطی افزود:حذف دو تیم در سال آینده نیز بستگی به کمیته اخلاق AFC دارد. من شک دارم که این اتفاق رخ دهد. اما از فصل بعد دیگر AFC به راحتی به این ها مجوز نمی دهد. الان رئیس فدراسیون و شخص عزیزی خادم باید جواب بدهد که روی چه آیتم هایی این دو باشگاه را حذف کرده است.

معاون سابق استقلال خاطرنشان کرد: آقای سمیعی، معاون استقلال گفت که حتی کمیته بدوی اعلام نکرده است که علت حذف این دو باشگاه چه هست و همینطوری این دو باشگاه را حذف کرده است. اگر یادتان باشد، آن موقع ها فشار روی فدراسیون فوتبال بخاطر رابطه با اسراییل و var خیلی زیاد بود و آن صبح 7 آبان به طرز عجیبی مشاور فدراسیون فوتبال در یک برنامه تلویزیونی اعلام می کند که امکان حذف این دو باشگاه وجود دارد و به فاصله دو سه ساعت خبری می آید که AFC این دو باشگاه را حذف کرده است و همه بعدا متوجه شدیم که اصلا AFC در کار نبوده است و این یک دروغ بزرگ بوده است. الان باید مشخص شود که چرا این دروغ ها گفته شد و چرا این دو باشگاه را به این شیوه حذف کردید. کمیته بدوی این دو باشگاه را حذف کرده و 48 ساعت بعد کمیته استیناف بدون اینکه اتفاقی در ساختار این دو باشگاه رخ بدهد، این ها را تایید کرده است. بعد هم مصاحبه های متعدد که ما لطف کردیم و کمک کردیم و این ها، باعث شد که AFC حساس شود. 

وی بیان داشت: اگر یادتان باشد فدراسیون آقای تاج رابطه ای دوستانه با AFC داشت و ما در سال های قبل شرایط بدتری هم داشتیم اما AFC همکاری می کرد با باشگاه ها و اگر یادتان باشد وزیر ورزش وقت به همراه تاج به AFC می روند و تایم یک ماهه می گیرند تا زمان بیشتری برای تسویه حساب داشته باشند و این ارتباطات باید قبل از رد کردن دو باشگاه در کمیته بدوی اتفاق می افتاد. حداقل اگر می خواستید به آینده این دو باشگاه فکر کنید، وقتی این ها را در کمیته بدوی رد کردید، نباید در استیناف تاییدشان می کردید.

وی در پاسخ به این سوال که مهدی تاج می توانست در این زمینه کمک کند، گفت: ایشان باید خودش جواب بدهد اما من احساس می کنم از آقای تاج خواسته نشده است که کمک کند و اگر هم خواسته می شد حتی خود رئیس AFC هم نمی توانست کمکی کند. ما باید تمام این مراحل و مسائل را قبل از این مورد به آن فکر می کردیم.من حتی شندیم که به این کمیته دستور داده شده است که به این دو باشگاه سخت بگیرید. من احساسم این است که می خواستند افکار عمومی را از سمت فدراسیون فوتبال به سمت این باشگاه ها ببرند. 

 

 

 

 

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: