کد خبر: ۹۰۷۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
تعداد بازدید: ۲۳۸
فارس : معاون اقتصادی رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: جهت‌گیری دولت این نیست که فقط حقوق کارمندان را افزایش دهد بلکه به‌دنبال کاهش شعله تورم هستیم.

معاون سازمان برنامه: دولت روزه می‌گیرد تا فشار قیمت‌ها را از سر مردم کم کندبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، حمید پورمحمدی در بخشی از اظهارات خود درباره بودجه سال آینده اظهار داشت: مقایسه بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ با لایحه بودجه ۱۴۰۱ مشخص می‌شود کل رشد هزینه‌های دولت ۵ درصد است. با همین میزان رشد، حقوق‌ها متوسط ۱۰ درصد افزایش یافت. دولت سایر هزینه‌های خود را ۱۵ درصد کاهش داد.

وی افزود: دولت سعی کرده خودش و عائله‌اش رژیم بگیرد، کمتر هزینه کند تا مقداری فشار تورمی را کم کند. در این شرایط بیش از هر کسی دولت آسیب می‌بیند که بزرگترین مصرف کننده است. به عبارتی دولت روزه می‌گیرد تا فشار قیمت‌ها را از سر مردم کم کند.

معاون اقتصادی رییس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد: سند بودجه فقط با کارمندان در ارتباط نیست بلکه با همه آحاد جامعه در ارتباط است. فارغ از اینکه درآمد سرانه به شدت کاهش پیدا کرده و به آن اذعان داریم، حتی گروه‌های درآمدی دهک‌های بالا نیز خیلی احساس نمی‌کنند که خوشبخت هستند.

پورمحمدی تصریح کرد: با همه اینها مطالعات نشان می‌دهد نزدیک به ۸۰ درصد کارمندان دولتی در سطح روستاها جزء سه دهک بالای درآمدی هستند و در شهرها ۶۸ درصد کارمندان دولت جزء سه دهک بالای درآمدی هستند.

وی متذکر شد: جهت‌گیری دولت این نیست که فقط حقوق کارمندان را افزایش دهد بلکه به‌دنبال کاهش شعله تورم هستیم. همین متوسط افزایش رشد حقوق به‌معنای رشد یکسان نیست بلکه طبقات پایین ۲۹ درصد و طبقات بالا رشد حدود ۳ درصد حقوق را دارند که در راستای نگاه عادلانه در این زمینه است. پول ناشی از افزایش حقوق‌ها از کجا می‌آید؟ وقتی تورم باشد، وقتی یک واحد می‌دهید و ۳ واحد می‌گیرید یعنی به جای اینکه به مردم و یا کارمندان و بازنشستگان کمک کنید، به آنها آسیب می‌زنید.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: