کد خبر: ۹۰۷۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
تعداد بازدید: ۳۰۷
دیروز سه‌شنبه ۱۴ دی ماه قیمت دلار همچنان به ریزش خود ادامه داد. روز گذشته، در ادامه انتشار اخبار مثبت از مذاکرات هسته‌ای وین بازار به روند کاهشی خود ادامه داد.
تاثیر شگرف سیگنال مذاکرات به روی قیمت دلاربه گزارش خبرداغ به نقل از تجارت نیوز: در بازار روز سه‌شنبه روند نوسانی داشت. قیمت دلار دیروز یک بار کانال فعلی خود را از دست داد اما دوباره با افزایش قیمت همراه شد و به کانال قبلی خود رسید.

آزادسازی دارایی‌های ایران در کره؟

بر اساس گزارش دنیای اقتصاد: مطابق اخبار منتشر شده از مقر مذاکرات روز سه‌شنبه چوی جونگ کان مقام ارشد کره‌جنوبی برای رایزنی درباره دارایی‌های بلوکه شده ایران در این کشور عازم وین پایتخت اتریش شد. دیروز خبرگزاری کره‌ای یونهاپ خبری مبنی بر سفر معاون وزیر امور خارجه این کشور به وین برای حل مساله دارایی‌های مسدود شده ایران در کره‌جنوبی منتشر کرد.

بدهی کره‌جنوبی به ایران در ازای خرید میعانات گازی در حدود رقم هفت میلیارد دلار برآورد می‌شود که از سال ۲۰۱۸ و به بهانه تحریم‌های آمریکا علیه ایران پرداخت نشده است.

اثر آزادسازی دارایی‌ها در کره جنوبی

کارشناسان بازار ارز از دو جنبه مختلف این خبر را تحت بررسی قرار دادند: در نگاه اول با آزاد‌سازی این بدهی و تزریق آن توسط دولت به بازار ارز میزان عرضه بالاتر رفته که این امر می‌تواند در کاهش قیمت نرخ ارز و رسیدن آن به قیمت تعادلی عرضه و تقاضای بازار برای ماه‌های آتی تاثیر بسزایی داشته باشد.

این کارشناسان همچنین بر این باورند که حضور این مقام ارشد کره‌ای برای تسویه‌حساب‌های گذشته می‌تواند نشان از پیشرفت‌های قابل توجه در روند مذاکرات و نزدیک‌تر شدن هیات‌های مذاکره‌کننده به حصول توافق جدید باشد که در نتیجه آن بازار با رسیدن این سیگنال مثبت از مقر مذاکرات می‌تواند به روند کاهشی خود ادامه داده و قیمت ارز روز‌های آینده ریزش‌های بیشتری را شاهد باشد.

مذاکرات ترمز بازارها را کشید

اینکه اخبار جدید مذاکرات وین، می‌تواند به سرعت روی قیمت دلار تاثیر بگذارد و کاهش قیمت دلار ادامه پیدا کند. برای همین، به نظر می‌رسد که بسیاری از خریداران اکنون فروشنده هستند.

اما عبارتی که برخی دیگر برای توصیف شرایط بازارها استفاده می‌کنند، ایجاد حالت انتظار در بازار است. نه تنها در بازار ارز که در دیگر بازارها هم معاملات متوقف شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: