کد خبر: ۹۰۷۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
تعداد بازدید: ۲۳۶
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ابهت آمریکا پس از حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران به عین الاسد فروریخت و اکنون این کشور نگران آن است که دیگر ملل آزادی‌خواه جهان منافع آن را در اقصی نقاط جهان به خطر بیندازند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: هیمنه آمریکا با حمله موشکی ایران به عین‌الاسد فروریختبه گزارش خبرداغ ، حسین نوش‌آبادی در گفت‌وگو با  فارس، با بیان اینکه بعد از جنایتی که آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن شهید سلیمانی مرتکب شدند خشم عمومی در منطقه علیه امریکا ایجاد شد، افزود: در کشور ما این خشم و انزجار به شکل طبیعی وجود داشت و افکار عمومی منتظر انتقام سخت ایران مقابل این جنایت بودند، ما در کشورهای غرب آسیا که امنیت خود را مرهون فداکاری حاج قاسم می‌دانند نیز چنین تفکری موج می‌زد و آمریکایی‌ها از این موضوع آگاه بودند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از بعد از جنگ جهانی دوم، سابقه نداشته که کشوری به آمریکا حمله کند و این کشور واکنش تندی به آن نشان ندهد، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها می‌دانستند بعد از شهادت حاج قاسم باید منتظر اقدامی جدی از سوی ایران باشند. آنان ابعاد این اقدام را نمی‌دانستند و با حمله به عین الاسد دریافتند که این آغاز انتقام سخت ایران از عاملان ترور شهید سلیمانی است.

وی اضافه کرد: بعد از موشک‌باران عین‌الاسد، آمریکایی‌ها از ترس اینکه به این حمله واکنش نشان دهند و واکنش آن‌ها عواقب سنگینی‌تری برای نظامیانشان داشته باشد برای اولین بار قادر به واکنش مقابل حمله‌ای که به آنان شده بود، نبودند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه آنچه که در عین‌الاسد رخ داد آغاز مسیر انتقام بوده است، افزود: جمهوری اسلامی ایران انتقام سخت خود را محدود به حمله عین الاسد نکرده است و تا  زمانی که افراد دخیل در این جنایت محاکمه نشوند این مسئله را پیگیری می‌کند.

نوش‌آبادی با اشاره به اثرات و پیام حمله ایران به مواضع آمریکا در عین‌الاسد برای کشورهای جهان و منطقه گفت: این اقدام سبب شد ابهت آمریکا به عنوان یک ابرقدرت پوشالی شکسته شود. اقدام ایران در حمله به عین الاسد آغاز راهی شد که منجر به فرار آمریکایی‌ها از افغانستان و عراق شده است. موضوعی که سبب شد ملت‌های مقاوم دریابیند که تنها ایستادگی در مقابل آمریکا و نظام سلطه است که می‌توانند منجر به پیروزی آنان شود.

وی اضافه کرد: با این اتفاق به نظر می رسد منافع آمریکا مانند گذشته تامین نخواهد شد و این رژیم باید نگران به خطر افتادن منافع خود در مناطق مختلف جهان باشد.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: