کد خبر: ۹۰۷۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
تعداد بازدید: ۳۵۶
داریوش ارجمند در رویداد هنری «سرو ایرانی» به یاد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: من تمام حافظ را در عرفان این شهید دیدم، تمام سعدی را در اندیشه‌اش و تمام مولانا را در او دیدم. به نظر من حاج قاسم یک هنرمند بود و بازتاب تمام تاریخ ما.

داریوش ارجمند: حاج قاسم یک هنرمند بود و بازتاب تمام تاریخ مابه گزارش خبرداغ به نقل از فارس: داریوش ارجمند در رویداد هنری «سرو ایرانی» به یاد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: من تمام حافظ را در عرفان این شهید دیدم، تمام سعدی را در اندیشه‌اش و تمام مولانا را در او دیدم. به نظر من حاج قاسم یک هنرمند بود و بازتاب تمام تاریخ ما.

داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در سخنانی درباره شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: در این‌ چند روز اخیر درباره این شهید زیاد صحبت شده است و در تلویزیون برنامه‌های مربوط به او را تماشا می‌کردم و به این نکته رسیدم که ما موجوداتی تدریجی هستیم، یعنی یک‌باره کسی نمی‌شویم بلکه به‌تدریج به جایی که می‌خواهیم‌، می‌رسیم.

او ادامه داد: من در این چند روز همه تاریخ این خاک را دوره کردم و تمام حماسه‌سازان، فقها، سربازان، دانشمندان و فداییان این سرزمین را مرور کردم. من تمام حافظ را در عرفان این شهید دیدم، تمام سعدی را در اندیشه‌اش و تمام مولانا را در او دیدم. به نظر من حاج قاسم یک هنرمند بود و بازتاب تمام تاریخ ما.

این هنرمند در پایان با بیان خاطره‌ای از علی شریعتی گفت: به قول دکتر شریعتی که با افتخار استاد تاریخ بنده بود «شهید قلب تاریخ است»؛ این پرمحتواترین جمله‌ای است که در تمام این سال‌ها درباره شهید شنیده‌ام و شهادت حاج قاسم سلیمانی یک‌بار دیگر این جمله را به من ثابت کرد. او به این امر اعتقاد داشت که تا شهید نباشی به شهادت نمی‌رسی و خود با رفتار و منش زندگی به این مهم دست یافت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: