کد خبر: ۹۰۶۰۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
تعداد بازدید: ۲۶۷
مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از شعله‌ور شدن دوباره آتش در بخش‌هایی از پارک ملی گلستان خبر داد و گفت: با کمک بالگرد‌های سپاه عملیات اطفا از صبح امروز آغاز شده است.

آتش در پارک ملی گلستان دوباره شعله کشیدبه گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم: مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از شعله‌ور شدن دوباره آتش در بخش‌هایی از پارک ملی گلستان خبر داد و گفت: با کمک بالگرد‌های سپاه عملیات اطفا از صبح امروز آغاز شده است.

محمدرضا کنعانی اظهار داشت: از روز چهارشنبه ۲۴ آذرماه ۵ مورد آتش سوزی در پارک ملی گلستان اتفاق افتاد که ۴ حریق به طور کامل اطفا شد.

وی گفت: با وزش شدید باد، کاهش رطوبت و افزایش دمای هوا بخش دیگری از پارک ملی گلستان از روز گذشته دچار حریق شده است که ۱۰۰ نفر از نیرو‌های محیط زیست، منابع طبیعی و گروه‌های بسیجی و مردمی به این منطقه اعزام شده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: وزش شدید باد‌های گرم کار اطفای حریق را با سختی مواجه کرده و از صبح امروز با توجه به حضور دو فروند بالگرد هوافضای سپاه، عملیات اطفا با کمک نیرو‌های انسانی حاضر در منطقه و آبپاشی بالگرد‌ها از سر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین روز گذشته همزمان کار پاکسازی محدوده حریق چهارم در منطقه قوش چشمه در دستور کار قرار گرفت که شیب زیاد، وزش باد و انباشت نیم تا یک متری برگ‌ها کار را با کندی مواجه کرد.

کنعانی گفت: نیرو‌های منابع طبیعی و محیط زیست، گروه‌های مردمی و بسیج همه در منطقه حضور دارند و خوشبختانه خط آتش نداریم و امیدواریم امروز با کمک بالگرد‌ها بتوانیم آتش را به طور کامل خاموش کنیم.

پارک ملی گلستان قدیمی‌ترین پارک ملی زیبای ثبت شده در کشور ایران و پناهگاهی کم‌نظیر برای حیات‌وحش است که یکهزار و ۳۵۰ گونه گیاهی و ۳۰۲ گونه جانوری، از جمله نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را در حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع مساحت خود جای داده است و به همین دلیل از سوی یونسکو به عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: