کد خبر: ۹۰۵۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
تعداد بازدید: ۲۷۰
عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس با بیان اینکه اصلاح روند تخصیص ارز 4200 تومانی موجب حذف رانت و فساد می‌شود، گفت: دولت در صدد است تا جلوی هر گونه فساد و رانت‌خواری در این حوزه را بگیرد.

عضو کمیسیون بودجه مجلس: اصلاح روند تخصیص ارز 4200 تومانی موجب حذف رانت و فساد می‌شودبه گزارش خبرداغ ، محمدرضا دشتی اردکانی نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با تاکید بر اصلاح روند تخصیص ارز 4200 تومانی برای تامین کالاهای اساسی گفت: تجربه چند سال گذشته نشان داد که تخصیص ارز 4200 تومانی به کالاهای اساسی و چند نرخی شدن ارز موجب ایجاد رانت و فساد می‌شود.

وی افزود: دولت در صدد است تا جلوی هر گونه فساد و رانت‌خواری را در بحث تخصیص ارز ترجیحی به کالاهای اساسی از طریق اصلاحاتی که در این سیستم می‌خواهد انجام دهد بگیرد و این اقدام بسیار مطلوب است.

عضو کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: اصلاح روند تخصیص ارز 4200 تومانی به کالاهای اساسی باعث حذف رانت و فساد می‌شود، اما نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که باید فکری به حال کالاهایی مثل دارو شود تا اقلام دارویی ارزان به دست مردم برسد.

دشتی اردکانی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌هایی که می‌توان داروها را ارزان به دست مردم رساند تقویت صندوق‌های بیمه‌ای است که اگر این کار انجام شود می‌توان دارو را با قیمت مناسب به دست مردم رساند.

وی در پایان گفت: آنچه که مورد تاکید است این است که این اصلاح در روند تخصیص ارز 4200 تومانی با هدف مقابله با رانت و فساد انجام شود اما باید مراقب باشیم اقلامی مثل دارو با قیمتی مناسب به دست مردم برسد.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: