کد خبر: ۹۰۴۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
تعداد بازدید: ۲۴۶
یک مدرس دانشگاه با اشاره به برخی تلاش‌ها برای مأیوس کردن جوانان نخبه گفت: طراحی دشمن نفوذ در نخبگان تاثیرگذار و جلوگیری از الگو شدن گفتمان انقلاب اسلامی است.

طراحی دشمن نفوذ در نخبگان تاثیرگذار است/ تلاش کدخداپرستان برای مأیوس کردن جوانان نخبهبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس،آرش پاک اندیش مدرس دانشگاه  با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار نخبگان علمی گفت: از جمله اقدامات سرویس‌های جاسوسی دشمن به‌طور مشخص سازمان سیا [CIA] در سال ۲۰۱۰ که توسط وزارت امور خارجه آمریکا به منظور نفوذ در جامعه نخبگانی طراحی شد " سند تسلیم اراده‌ها " بود. هدف این طرح که ۲۰ درصد مردم و ۲۰ درصد حکومت و ۶۰ درصد جامعه نخبگانی را در بر می گیرد جذب نخبگان تاثیرگذار می باشد.

عضو اندیشکده حکمرانی اسرا با بیان اینکه ایجاد اختلال در نظام محاسباتی نخبگان از اهداف نفوذ جریانی دشمن است، اظهار داشت: مهم ترین رسالت امروز نخبگان نقش آفرینی در تحقق اهداف مطروحه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

این پژوهشگر انقلاب اسلامی تاکید کرد: دانشگاه تراز انقلاب اسلامی دانشگاهی است که با رویکرد «مسئله محوری» حل مسائل کشور را در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: کدخداپرستان که شعبه ای از شبکه نفوذ در کشور هستند، با حرکت سلولی در دانشگاه ها و یارگیری از عناصر داخلی مرعوب غرب به دنبال این هستند که جوان نخبه را از آینده مأیوس کنند که این مساله به تعبیر رهبر معظم انقلاب صریحاً خیانت به کشور است.

پاک‌اندیش ادامه داد: جریان شیفته غرب با تکیه بر بازوهای رسانه ای خود طی ۸ سال اخیر با بزک کردن چهره امریکا بدون توجه به توان داخلی کشور با توهین و تحقیر منتقدان دلسوز در راستای مایوس نمودن جوانان نخبه حرکت کرد.

این مدرس دانشگاه افزود: عناصر خسته از آرمان ها و شعارهای اول انقلاب، محافظه کار و فرتوت مانند ترمز دستی برای نظام عمل می‌کنند و سبب تزریق یاس در جامعه می شوند.

وی گفت: امید آفرینی، عدالت محوری ، مبارزه با فساد و تکیه بر توان داخلی و بهره مندی از ظرفیت نخبگی جوانان از دغدغه های اصلی یک دولت انقلابی است.

این پژوهشگر انقلاب اسلامی ادامه داد: توجه به چشم انداز انقلاب، راه طی شده و شرایط امروز، مهمترین ظرفیت‌ها، فرصت‌ها، تهدیدها، انقلابی بودن و پیشگامی نخبگان از موارد مهم و کلیدی ‫بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی با بیان اینکه مسئولان دانشگاه ها باید فضای دانشگاه را برای اقدامات جهادی جوانان نخبه انقلابی فراهم کنند، گفت: دشمن در زمینه تطمیع و جذب نخبگان متمرکز شده و در این راستا به دنبال تغییر نگرش مدیران دانشگاهی نسبت به عناصر انقلابی فعال در دانشگاه‌ها است و این همان نفوذ جریانی است.

پاک‌اندیش یادآور شد: مدیران انقلابی باید با کمک جوانان نخبه ضمن دشمن شناسی و بصیرت در دهه پنجم انقلاب مناطق جولان فرصت طلبان را مسدود کنند.

این مدرس دانشگاه در پایان گفت: دشمن از طریق عملیات روانی و تلاش برای رخنه در بدنه تصمیم سازی و تصمیم گیری از طریق عناصر فرصت طلب، به دنبال از میدان خارج کردن جوانان انقلابی است تا موتور محرکه انقلاب از کار بیفتد.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: