کد خبر: ۹۰۳۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
تعداد بازدید: ۴۴۳
مراقب اپلیکیشن‌های جعلی باشید؛
براساس اعلام پلیس فتا امن‌ترین راه برای دریافت اپلیکیشن همراه بانک و سایر نرم افزارها سایت رسمی بانک‌ها است.
دریافت همراه بانک؛ فقط از سایت بانک!به گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین ، در روزهای اخیر مجرمان سایبری با طراحی و ارسال اپلیکیشن‌های جعلی برخی از بانک‌ها در گوگل پلی و تشویق کاربران مبنی بر بروزرسانی یا نصب این اپلیکیشن‌‌های مخرب زمینه دسترسی غیرمجاز با مقاصد شوم کلاهبرداری، اخاذی و آلوده سازی گوشی تلفن همراه کاربران، هدایت آنان به صفحات جعلی مرسوم به فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی کاربران را فراهم می سازند.
سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا به شهروندان توصیه کرد: در صورت نیاز به نصب اپلیکیشن های بانکی حتما بر دریافت از مارکت های داخلی و یا سایت‌های رسمی بانک های عامل اقدام کنند و سایر اپلیکیشن‌های فعال مورد نیاز خود را نیز به همین طریق دریافت کنند و از دریافت و نصب اپلیکیشن های آلوده که اکثرا لینک آنها توسط مجرمان سایبری از طریق ارسال پیام و یا پیامک ها به وسیله پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی برای آنها ارسال می شود، اکیدا خودداری کنند.
مشتریان گرامی بانک ایران زمین، در صورت مواجهه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی تخصصی می‌توانند از طریق مرکز ارتباط با مشتریان این بانک به شماره ۰۲۱۲۴۸۰۹ و یا سایت رسمی پلیس فتا به آدرس:www.cyberpolice.ir و یا شماره تلفن 096380 اقدام کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: