کد خبر: ۹۰۲۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
تعداد بازدید: ۴۲۱
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش توریسم سلامت را از اولویت های این منطقه برای ارائه خدمات درمانی به مسافرانی که مقصد گردشگری خود را جزیره کیش انتخاب می کنند خبر داد.

توریسم سلامت در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیشبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جعفر آهنگران رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در جمعه های خدمت و بازدید از بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش، با اشاره بر تاکید دبیر شورای عالی مناطق آزاد مبنی بر اجرایی شدن طرح توریسم سلامت در منطقه آزاد کیش، گفت: با وجود زیرساخت های مورد نیاز و ایجاد بسترهای لازم؛ این منطقه در حوزه توریسم سلامت نقش آفرینی خواهد کرد.

به گفته آهنگران برای تحقق یافتن توریسم سلامت در منطقه آزاد کیش باید از فرصت های اکسپو دبی برای معرفی ظرفیت های درمانی و گردشگری جزیره کیش استفاده کرد.

آهنگران در خصوص این مهم که در دو سال گذشته بیمارستان تخصصی و فوق تخصیی کیش در مقابله با بیماری کرونا و ارائه خدمات شایسته به بیماران جزیره خوش درخشید، افزود: در آینده نزدیک بیمارستان کیش پیشران ارائه خدمات شایسته در حوزه توریسم سلامت در منطقه خواهد بود.

وی بر ضرورت تدوین بودجه بیمارستان کیش اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به این که سازمان منطقه آزاد کیش از وضعیت منابع مالی مطلوبی برخوردار است در این زمینه دغدغه ای وجود ندارد و باید توجه ویژه ای به بودجه بیمارستان شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، خاطر نشان کرد: در شش ماه گذشته با وجود این که بیمارستان درآمدی نداشت از محل منابع مالی سازمان خدمات رایگان به مراجعه کنندگان مبتلا به بیماری کرونایی ارائه شد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش تامین منابع مالی بدون فروش زمین را یکی از رویکرد های اصلی سازمان برشمرد و گفت: شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش با پذیرفته شدن در بورس؛ منابع مالی قابل توجهی متوجه سازمان خواهد شد از این رو با قرار گرفتن بیمارستان کیش در این هلدینگ می توان هزینه های این مجموعه را تامین کرد.

مصطفی نادعلی نژاد رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش با اشاره به رسیدگی مشکلات درمانی بیماران مراجعه کننده به بیمارستان کیش، اظهار داشت: خوشبختانه در کنار رعایت دقیق ضوابط بهداشتی و تسریع در واکسیناسیون ساکنان جزیره کیش در حال حاضر دچار پیک ششم نشده ایم.

نادعلی نژاد بر لزوم اهمیت برخورداری از آمادگی لازم در منطقه آزاد کیش برای مقابله با بحران های طبیعی و غیر طبیعی، گفت: مجموعه فیاک برای ارائه خدمات درمانی آماده سازی شده است و در شرایط بحرانی می توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: با تصویب هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش تعداد دو دستگاه آمبولانس جدید به تعداد 4 دستگاه آمبولانس موجود در اورژانس فوریت های پزشکی بیمارستان کیش افزوده خواهد شد.

رئیس بیمارستان کیش از آماده سازی 60 درصدی محیط بیمارستان کیش در حوزه پزشکی خبر داد و گفت: باید تیمی توانمند و متخصص با هدف بیمار یابی در سطح گسترده جغرافیایی به ویژه در اکسپو 2020 دبی تشکیل شود.

مصطفی نادعلی نژاد اعتماد سازی را یکی از اولویت های مهم بیمارستان کیش در میان ساکنان و گردشگران عنوان کرد و افزود: تشکیل کمیته اقتصاد درمانی می تواند نقش مهمی در بازدهی توریسم سلامت ایفا کند.

سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی و سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، با بیان این که تسریع در واکسیناسیون اقشار مختلف جامعه کیش در دستور کار است، اظهار داشت: تا کنون بیش از 32 هزار نفر نوبت دوم و بیش از 52 هزار نفر نوبت اول واکسن کرونا را در این منطقه دریافت کردند.

پورعلی با بیان این که اولویت نخست آموزش و پرورش آموزش حضوری و مجازی است و تعداد مشخصی از دانش آموزان با فاصله های مناسب در کلاس درس حضور خواهند یافت، گفت: همچنان سیستم آموزشی مجازی نیز فعال خواهد بود و کسانی که تمایل به حضور در کلاس درس نیستند همزمان می توانند به صورت آنلاین به کلاس درس متصل شوند.

وی با اشاره به این که تراکم دانش آموزی در دوره های اول و دوم ابتدایی است، تصریح کرد: فضاهای بسته آموزشی در دوره های اول ودوم ابتدایی به ازای سرانه هر دانش آموز حدود 4 متر است و این مشکل را کمتر در دوره های اول و دوم دبیرستان داریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با وضعیت و چشم اندازی روشن بهداشت و درمان در طرح جامع جزیره به دو موضوع مهم"5 خدمات منتخب و سه حوزه مکمل" اشاره کرد و اظهار داشت: باید ۵ حوزه تخصصی جزیره برای بیمارستان کیش پیش بینی شود و آمادگی داشته باشد که به عنوان مرکز شناخته شده در سطح کشور عمل کند و این مهم نیاز به اهتمام ویژه دارد.

سعید پورعلی ادامه داد: سه حوزه مکمل برای کیش پیش بینی شده است که جزیره آمادگی لازم برای ارائه خدمات را داشته باشد.

پورعلی برلزوم اهمیت فعال شدن بخش مدد کاری بیمارستان کیش، تاکید و افزود: با اختصاص اعتبار می توان مددکاری این مجموعه را فعال کرد و کسانی که نیازمند دریافت خدمات مدد کاری هستند از این خدمات بهره مند شوند.

محمد ثاقب فرد سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این جلسه با بیان این که طی نشستی با مقامات، ایده دانشگاه علوم پزشکی غرب هرمزگان مطرح و دستور مساعد دریافت شد، گفت: بیمارستان کیش به عنوان مهمترین بخش علوم پزشکی غرب هرمزگان خواهد شد.

به گفته ثاقب فرد می توانیم درمان و توریسم سلامت را در جزیره کیش به صورت اصولی ساماندهی و نسبت به جذب دانشجو اقوام کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش مسوول پیگیری این مهم از وزارت بهداشت خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: