کد خبر: ۹۰۰۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲
تعداد بازدید: ۲۹۲
مشاور وزیر اموزش و پرورش در امور بازنشستگان گفت: از تجارب سالمندان و بازنشستگان در زمینه های مختلف آموزشی وتربیتی بهره بگیریم.

از تجارب بازنشستگان برای آموزش و تربیت بهره بگیریمبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، احمد صافی ضمن تبریک «هفته تکریم سالمندان»، اظهار کرد: «سالمندی» فرصت است نه تهدید؛ اگرانسان در جوانی سبک زندگی سالمی داشته باشد، در دوران سالمندی می تواند موفقیت را تجربه کند.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های منطقی در دوران جوانی، می‌توانیم در دوران بازنشستگی از سلامت جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی خوبی برخوردار باشیم.

صافی ادامه داد: سرشماری ‌انجام شده در کشور نشان می‌دهد که تعداد سالمندان در ایران رو به افزایش است، بنابراین موضوع و مسائل سالمندان از موضوعات مهم کشور بوده و خواهد بود و از این رو شورایی تحت عنوان «شورای عالی سالمندان» در ایران تشکیل شده که وزرای متعددی از جمله وزیر آموزش و پرورش، در این شورا عضو هستند.

مشاور وزیر در امور بازنشستگان تصریح کرد: با تلاش‌های گسترده، برای اولین بار «سند ملی سالمندان»، از سوی دبیرخانه شورای ملی سالمندان تصویب شده و از سوی سازمان برنامه و بودجه و معاون رییس جمهور برای اجرا به تمام وزارتخانه ها و نهادها ابلاغ شده است.

وی افزود: «ارتقای سطح فرهنگی جامعه در خصوص پدیده سالمندی»، «توانمندسازی سالمندان»، «حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی سالمندان»، «تقویت حمایت‌های اجتماعی برای ارتقای سرمایه اجتماعی»، «توسعه زیرساخت های مورد نیاز در امور سالمندان» و «تعیین منابع مالی پایدار برای نظام حمایتی از سالمندان» از اهداف مهم ذکر شده در این سند، است.

صافی تصریح کرد: این دستاورد، نقطه عطفی در جهت توجه به بازنشستگان در دوره سالمندی است. هم اکنون برنامه‌های مختلفی در جهت توجه به بازنشستگان و سالمندان تدارک دیده شده از جمله: دریافت تجارت بازنشستگان و افرادی که در آستانه بازنشستگی هستند تا بتوانیم از این افراد با تجربه در راستای اجرای سندتحول آموزش و پرورش استفاده کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ مشاور وزیر در امور بازنشستگان خاطرنشان کرد: توجه به بازنشستگان در برنامه شاد هم مورد تأکید قرار گرفته است و مقرر شده برخی برنامه های شاد به گونه ای باشد که بازنشستگان هم بتوانند در این برنامه ها مشارکت کرده و تجارب خود را مطرح کنند.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: