کد خبر: ۸۹۷۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۲
تعداد بازدید: ۳۷۵
تنها چهار هفته از زمان تحلیف رئیس‌جمهور جدید و یک هفته از آغاز کار وزرای دولت سیزدهم گذشته و این زمان، برای بررسی عملکرد دولت کافی نیست، اما رویکرد حجت‌الاسلام رئیسی و دولتمردان او، چشم‌انداز روشنی پیش‌روی ملت قرار داده است. دراین‌باره گفتنی‌هایی هست:

طلوع نشانه‌های خیر در دولت مردمیبه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه رسالت ، تنها چهار هفته از زمان تحلیف رئیس‌جمهور جدید و یک هفته از آغاز کار وزرای دولت سیزدهم گذشته و این زمان، برای بررسی عملکرد دولت کافی نیست، اما رویکرد حجت‌الاسلام رئیسی و دولتمردان او، چشم‌انداز روشنی پیش‌روی ملت قرار داده است. دراین‌باره گفتنی‌هایی هست:
یک. رئیس‌جمهور جدید، هیچ موضعی که نشان از تخریب پیشینیان یا خالی کردن دل مردم داشته باشد اتخاذ نکرده است. شاهد عباراتی از جنس «ویرانه تحویل گرفته‌ایم» و «خزانه خالی است»نبوده‌ایم. رئیسی و دولتمردان او همواره روبه‌جلو و امیدبخش سخن گفته‌اند. این در حالی است که به‌زعم اغلب کارشناسان، دولت قبل از رئیسی، از منظر ضعف، کم‌تحرکی و ناکارآمدی، در تمام دولت‌های بعد از انقلاب رکورددار است.
دو. رئیسی در همین دوره کوتاه، دو سفر استانی به جنوب غرب و جنوب شرق کشور داشته که از محروم‌ترین و پرچالش‌ترین استان‌های کشورند. او سفرهای استانی که پیش‌ازاین نیز در برخی دوره‌ها مرسوم و موردتقدیر رهبر معظم انقلاب نیز بود را در روش‌ها بهبود داده است. رئیسی بدون اطلاع قبلی، بدون نمایش و رفتارهای پوپولیستی، بدون راه انداختن مردم به دنبال خودروی شخصی خود و بسیار ساده و صمیمانه در نقاط مختلف خوزستان و سیستان و بلوچستان حضور یافته و حتی با مردم روستاهای صفر مرزی نیز از نزدیک سخن گفته است، مردمی که بعید است تابه‌حال حتی معاونین و مدیران کل استان خود را نیز دیده باشند.
سه. تا به امروز، هیچ موضعی که نشان از اختلاف و چندصدایی باشد را از دولت سیزدهم شاهد نبوده‌ایم. به‌رغم چند دولت گذشته که رئیس قوه مجریه مرتبا با طعنه و کنایه با مجلس، قوه قضائیه، شورای نگهبان، نیروهای مسلح و حتی کارشناسان منتقد خود سخن می‌گفت، تا به اینجای کار، هر چه از رئیسی و دولتش شاهد بوده‌ایم، همگرایی و هم‌صدایی و همکاری با سایر بخش‌های کشور بوده است.
چهار. مواضع خارجی دولت سیزدهم نیز تا به اینجای کار، امیدآفرین بوده است. هم شخص حجت‌الاسلام رئیسی و هم وزارت خارجه او، اولین گفت‌وگوهای خود را با کشورهای همسایه و مسلمان ترتیب داده‌اند و از چراغ سبز نشان دادن به این‌وآن پرهیزکرده‌اند. دولت باور دارد که دیپلماسی هر ظرفیتی دارد، باید در جهت مسائل اصلی مردم به کار گرفته شود و مسئله امروز ورود واکسن است. در هفته‌ها و ماه‌های آتی شاهد جهت‌گیری متفاوتی در حوزه دیپلماسی کشور خواهیم بود.

مسعود پیرهادی

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: