کد خبر: ۸۹۲۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
تعداد بازدید: ۴۱۱
اختلاف قیمت ارز در بازار آزاد، صف‌های طولانی در مقابل صرافی‌ها را رقم زد.

درآمد ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی برای ایستادن در صف دلاربه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، بررسی روند قیمت‌ها نشان می‌دهد که هم‌اکنون فاصله بیش از ۳۰۰ تومان بین قیمت دلار در بازار آزاد و نرخ دلار در صرافی ملی وجود دارد. در حال حاضر در بازار آزاد هر دلار آمریکا ۲۴ هزار و ۵۶۹ تومان قیمت دارد و این در حالی است که نرخ آن از سوی صرافی ملی ۲۴ هزار و ۲۶۰ تومان اعلام می‌شود.

همین اختلاف قیمت باعث ایجاد صف طولانی در مقابل برخی صرافی‌ها شده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که برخی از این افراد به دلیل آنچه که «پاداش» اعلام می‌کنند، وارد صف خرید ارز شده‌اند؛ به طوری که دلالان با وعده پاداش ۲۰۰، ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی از اطراف تهران با اتوبوس به صرافی آورده تا برای او دلار بخرند.

طبق مصوبه بانک مرکزی، خرید دلار از صرافی بانک ملی تنها با در دست داشتن کارت ملی معتبر است و بدون کارت ملی و کدملی کسی قادر به خرید وفروش دلار نیست. در حال حاضر هر کارت ملی می‌تواند ۲۰۰۰ یورو در سال یا ۲۲۰۰ دلار را با نرخ صرافی خرید کند.

درآمد ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی برای ایستادن در صف دلار

کارشناسان اقتصادی معتقدند تا فاصله نرخ دلار وجود داشته باشد، صف‌های خرید ارز کوتاه نمی‌شود و رانتی که در فاصله این نرخ‌ها وجود دارد، خواه‌ناخواه عده‌ای را برای سودآوری به این سمت می‌کشاند.

در این خصوص، سلطانی‌نژاد، رییس اتحادیه صرافان در واکنش به این موضوع گفته است؛ یکی از قوانین فروش ارز، شناخت مشتری است. اگر همکاران ما متوجه شوند که چرخه عرضه و تقاضاغیرسالم است، مدیرعامل صرافی باید این چرخه را متوقف کند و گزارش لازم را به بانک مرکزی ارائه دهد. در غیر این صورت، تخلف است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: