کد خبر: ۸۹۲۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸
تعداد بازدید: ۲۸۲
مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی درحالی قرار است 14 مرداد حدود یک ماه دیگر برگزار شود که هنوز هیچ خبر قطعی‌ای درباره چینش کابینه او منتشر نشده و همه چیز در حد حرف‌وحدیث‌ها، شنیده‌ها و گمانه‌زنی‌هاست.

روزنامه شرق: حضور هیچ چهره اصلاح طلب و اصولگرای میانه در کابینه رئیسی مطرح نیستبه گزارش خبرداغ به نقل از شرق :مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی درحالی قرار است 14 مرداد حدود یک ماه دیگر برگزار شود که هنوز هیچ خبر قطعی‌ای درباره چینش کابینه او منتشر نشده و همه چیز در حد حرف‌وحدیث‌ها، شنیده‌ها و گمانه‌زنی‌هاست.

 

خودش یک سامانه راه‌اندازی کرده و از مردم خواسته‌ چهره‌هایی را که مناسب می‌بینند، برای انتصاب وزارت معرفی کنند. اگرچه خودش اعلام کرده قصد تشکیل یک دولت فراجناحی را دارد اما در بین گزینه‌هایی که نامشان برای کابینه مطرح می‌شود، هیچ چهره اصلاح‌طلب یا حتی اصولگرای میانه‌رو یا نزدیک به دولت شنیده یا دیده نمی‌شود.


درباره نامزدهای معاون‌اولی نام سعید جلیلی، علی نیکزاد و مخبردزفولی به گوش می‌رسد که دو مورد آخری تکذیب شده‌اند. نیکزاد با نقل‌قول غیرمستقیم دیگران و مخبر با اطلاعیه رسمی ستاد اجرائی فرمان امام. جلیلی هم هنوز مشخص نیست اوضاعش چگونه است. از زاکانی، محصولی و صولت مرتضوی هم به‌عنوان گزینه‌های وزارت کشور یاد می‌شود. برای وزارت اطلاعات هم از سیدمحمود نبویان، نماینده تندروی مجلس که ریاست ستاد انتخاباتی رئیسی در مازندران را بر عهده داشت و از منتقدان برجام و از اعضای جبهه پایداری است یا مصطفی پورمحمدی دبیر شورای عالی جامعه روحانیت مبارز با سابقه تصدی وزارت کشور و دادگستری در دولت‌های احمدی‌نژاد و روحانی و علی عبدالهی، رئیس حفاظت قوه قضائیه نام برده می‌شود. گفته می‌شود که با امیردریادار سیاری هم برای گزینه وزارت دفاع صحبت‌هایی شده است. سایت جوان‌آنلاین هم از شنیده‌شدن نام 10 نفر برای گزینه وزارت نفت خبر داده است.

درباره حضور برخی از نمایندگان در کابینه رئیسی هم اماواگرهای زیادی وجود دارد، درحالی‌که جلال میرزایی‌نکو گفته است که اگر در ترکیب کابینه رئیسی، مطالبات طیف مجلس برآورده نشود، شاهد شکل‌گیری رقابت بین طیف رئیسی و قالیباف خواهیم بود اما برخی از میان خود اصولگرایان گویا چندان موافق حضور مجلسی‌ها در کابینه نیستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: