کد خبر: ۸۹۱۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
تعداد بازدید: ۳۴۳
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از فرار مالیاتی به میزان 50 درصد درآمدهای مالیاتی و 370 هزار میلیارد تومان معوقات مالیاتی، از وجود 800 میلیون حساب بانکی با سرانه هر ایرانی 10 حساب خبر داد و گفت: متأسفانه 4 میلیون پوز فعال بدون پرونده مالیاتی داریم.

50 درصد درآمد مالیات فرار مالیاتی است/4 میلیون پوز فعال بدون پرونده مالیاتیبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 15 تیر) در نشست خبری با موضوع ابلاغ قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده اظهار داشت: با توجه به اینکه قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده ظرف دو روز گذشته از سوی رئیس مجلس به دولت ابلاغ شده، چند نکته در این باره وجود دارد.

وی درباره این نکات افزود: سابقه مالیات بر ارزش افزوده به سال 1366 بازمی‌گردد، اما به دلیل شرایط جنگی و اقتصادی آن زمان، اجرای این قانون امکان نداشت، ولی در سال 1386 دولت مجدداً لایحه مالیات بر ارزش افزوده را تقدیم مجلس کرد و سال 87 با استفاده از ظرفیت اصل 85 قانون اساسی این موضوع در کمیسیون اقتصادی تصویب شد و تقدیم شورای نگهبان شد؛ قراربود اجرای این قانون به صورت آزمایشی و پنج‌ساله باشد،‌ اما این موضوع تا سال 96 همچنان وجود داشت.

بیشتر بخوانید:

رفت و آمد برق زیر سایه غفلت دولت روحانی/ «ترک فعل» وزارت نیرو زندگی مردم را سخت کرد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزده و دائمی کردن آن در سال 1396 مجدداً در دستورکار مجلس قرار گرفت و بالاخره در دو روز گذشته این قانون ابلاغ شد. 

پورابراهیمی گفت: از مجلس دهم تا مجلس یازدهم موضوع اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و بررسی آن طول کشید و حدود 50 جلسه در اتاق بازرگانی در این باره برگزار شده و بعد از آن در مجموع در مجلس دهم و مجلس یازدهم 70 جلسه کمیسیون اقتصادی به صورت تخصصی در این باره برگزار شد که در این نشست‌ها محتوای لایحه و اظهارنظر فعالان بخش‌های خصوصی و اقتصادی و سندیکاهای مختلف مورد بررسی قرار گرفت. 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: 17 جلسه علنی مجلس برای بررسی اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده برگزار شده است و درنهایت در اردیبهشت سال 99 این قانون به تصویب نهایی مجلس رسید ولی به دلیل ایرادات شورای نگهبان به آن چهار بین شورای نگهبان و مجلس به منظور رفع ایرادات، این مصوبه مجلس رد و بدل شدد.

وی گفت: در رویکرد مباحث مالیاتی در کشور باید اقدامات جدیدی را در دستورکار قرار می‌دادیم که یک نمونه آن مالیات بر ارزش افزوده بود که می‌بایست آن را اصلاح می‌کردیم. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: