کد خبر: ۸۹۱۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
تعداد بازدید: ۴۴۲
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: آتش‌سوزی در ارتفاعات شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد پس از سه روز تلاش بی وقفه نیروهای منابع طبیعی و مردمی به‌طور کامل اطفا شد.

آتش‌سوزی ارتفاعات جنگلی شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد مهار شدبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس: عبدالحسن صمدنژاد با حضور پیاپی در عملیات مهار این آتش سوزی طی سه روز گذشته اظهار داشت: این حریق گسترده برای سومین روز متوالی بخش های وسیعی از ارتفاعات و مناطق جنگلی شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد را در برگرفته بود که پس از چند مرحله مهار، مجددا صبح امروز شعله ور گردید اما با تلاش نیروهای مردمی، ادارات کشوری و لشکری و سمن ها و منابع طبیعی پس از پایش مهار و خاموشی کامل آتش سوزی ساعت یک بعد از ظهر امروز اعلام شد.

وی در تشریح وقوع این حریق افزود: این آتش‌سوزی که از روز جمعه در جنگل‌های کوه سیاه سعادت آباد شوشتری هم مرز در شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد آغاز شده بود دیروز به سمت کوه صف و کوه سیاه ارسنجان ادامه داشت و از صبحگاه امروز به سمت ارتفاعات منطقه دره لای خره شهرستان ارسنجان و نیز کوه های قلات سفید شهرستان مرودشت امتداد و گسترش بود.

صمد نژاد با اشاره به اعزام یک فروند بالگرد متعلق به مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق وزارت دفاع از استان اصفهان دراین عملیات گفت: این بالگرد طی چند سورتی پرواز از صبح دیروز جهت هلی برد نیرو‌ها به این منطقه اعزام و به دلیل صعب العبور بودن منطقه نقش مهمی در مهار این آتش سوزی داشت.

وی با قدردانی از همکاری و حضور موثر نیروهای عملیاتی اطفاء حریق از جمله مدیرکل مدیریت بحران، فرماندار، معاون فرماندار ارسنجان، مسئولان و عوامل تحت امر نیروی انتظامی، ارتش، سپاه و بسیج ارسنجان، ادارات کل و ادارات شهرستانی، محیط زیست، امورعشایر، راه و شهرسازی، آتش‌نشانان، هلال احمر، سمن ها، شوراها و دهیاران و مردم محلی در مهار این آتش‌سوزی گسترده تصریح کرد: ادارات و نهادهای اجرایی و مردمی شهرستانها با تمام توان و تلاش مضاعف با استفاده از ظرفیت های مختلف بسیج و گروههای هنگ امداد جنگل و دوستداران طبیعت شهرستان های درگیر این حریق در کنار نیروهای اجرایی منابع طبیعی شهرستان، مرتعداران و بهره برداران بومی مختلف در قالب فرماندهی واحد و یکپارچه عملیات اطفاء حریق حضور داشتند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس بابیان اینکه مساحت حریق هنوز به دقت مشخص نشده است اظهار امیدواری کرد: با همکاری و توجه همه شهروندان در حفاظت از منابع طبیعی دیگر شاهد از بین رفتن منابع طبیعی و اینگونه حوادث نباشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: