کد خبر: ۸۸۹۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
تعداد بازدید: ۵۸۷
معاون گردشگري سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت گرامی داشت 20 خرداد روز جهانی صنایع دستی از فعالان حوزه صنایع دستی جزیره کیش تقدیر کرد.

تقدیر از فعالان حوزه صنایع دستی در جزیره کیشبه گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، به مناسبت گرامی داشت 20 خرداد روز جهانی صنایع دستی؛ خسرو نشان معاون گردشگری اين سازمان با حضور در نمایشگاه دائمی صنایع دستی بانوان "مهنورا" و سرای هنر این جزیره از فعالان حوزه صنایع دستی این منطقه با اهدا لوح تقدیر قدردانی کرد.

معاون گردشگري سازمان منطقه آزاد کیش در این بازدید تقويت جايگاه جزیره کیش را از نظر تنوع فعالیت های صنایع دستی بانوان در سطح کشور مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: جزیره کیش به عنوان قطب گردشگری ایران از نظر تنوع حوزه های مختلف صنایع دستی یکی از مناطق غنی در سطح کشور است.

به گفته خسرو نشان در سطح دنیا فعالیت های صنایع دستی به یکی از شاخص های مهم گردشگری در زمینه رونق اقتصادی ميدل شده و در جزيره كيش اين صنعت در ایجاد ظرفیت های جدید شغلی از جمله اشتغال زایی بانوان جزیره کیش نقش بسزايي داشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت های توانمند سازی بانوان این منطقه نقش موثری در توسعه و پیشرفت جزیره کیش دارد.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که صنایع دستی هر استانی بیانگر فرهنگ و تمدن مردم آن منطقه است، گفت: نمایشگاه دائمی صنایع دستی بانوان "مهنورا" در محل اسکله بزرگ تفریحی و منطقه اي پردد از نوار گردشگري كيش با هدف معرفی ظرفیت های این منطقه و ایجاد انگیزه برای بانوان هنرمند جزیره کیش به عنوان یک فضای مناسب جهت فعالیت های صنایع دستی راه اندازی شد.

همچنین بانوان کارآفرین در رشته های مختلف صنایع دستی که بیش از 3 سال در جزیره اقامت دارند، می توانند با ارائه محصولات با کیفیت به اداره امور زنان کیش و گذراندن مرحله راستی آزمایی، دست سازه های خود را برای فروش در این نمایشگاه عرضه کنند.

حصیربافی، محصولات تزئینی کار با رزین، جواهر دوزی، محصولات چرمی، فیروزه کوبی، نقاشی روی شیشه و عروسک های بافتنی از جمله دست سازه های عرضه شده در این نمایشگاه است.

شایان ذکر است در این بازدید ماهان مدون مدیر گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش حضور داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: