کد خبر: ۸۸۸۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
تعداد بازدید: ۳۵۷
مدیر گروه مطالعات بالینی واکسن ایرانی کرونا از آغاز فاز ۳ مطالعات بالینی واکسن «کوو ایران برکت» طی چند روز آینده در چهار شهرستان خبر داد.

تزریق واکسن «کووایران برکت» به زودی در ۴ شهرستانبه گزارش خبرداغ به نقل از مهر، حامد حسینی در نشست روز یکشنبه گفت: مطالعات فاز ۳ در تهران انجام شده و طی چند روز آینده در شهرستان‌ها نیز مطالعات آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از هر سه نفر که وارد فاز مطالعه می‌شوند، یک نفر واکسن‌نما دریافت می‌کند، گفت: بسیاری از افرادی که در گروه واکسن‌نما هستند، عارضه‌ای را گزارش کرده اما در مقابل برخی که واکسن واقعی گرفتند، هیچ عارضه‌ای نداشته‌اند.

مدیر گروه مطالعات بالینی واکسن ایرانی کرونا با تأکید بر اینکه در فاز اول ۸۸ نفر و در فاز دوم ۲۸۰ نفر مورد مطالعات بالینی قرار گرفته‌اند، گفت: در فاز سوم مطالعات بالینی ۲۰ هزار نفر در دستور کار قرار دارد که در حال حاضر بر روی ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر مطالعه صورت گرفته و به زودی در چند شهرستان دیگر نیز این مطالعات آغاز خواهد شد.

به گفته حسینی، بیش از ۱۰۰ هزار نفر داوطلب تزریق شده‌اند که از طریق سامانه ۴۰۳۰ و همچنین اپلیکیشن آی‌گپ ثبت‌نام کرده بودند.

وی تأکید کرد: انتظار داریم افرادی که وارد فاز مطالعاتی ما می‌شوند، واکسن‌های دیگری دریافت نکنند اما در صورتی که واکسن‌نما به آنها تزریق شده باشد، پس از دریافت دوز دوم، به آنها اعلام می‌کنیم که می‌توانند تصمیم بگیرند از واکسن دیگری استفاده کنند یا خیر.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: