کد خبر: ۸۸۵۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳
تعداد بازدید: ۳۸۸
دقایقی پیش جسد دو معدن‌کار محبوس در تونل ۴۲ معدن زغال سنگ طزره دامغان پیدا شد.

پیدا شدن جسد بی‌جان دو معدن‌کار محبوسبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس: دقایقی پیش جسد دو معدنکار محبوس در تونل ۴۲ معدن زغال‌سنگ طزره دامغان پیدا شد.

مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با تسلیت به خانواده این دو کارگر، پایان عملیات جست‌وجو را پس از ۶ روز تلاش ۱۵۰ امدادگر اعلام کرد.

حادثه معدن زغال‌سنگ حدود ساعت ١٢ ظهر روز شنبه، ١١ اردیبهشت ماه در تونل شماره ٤٢ معدن طزره در کارگاه استخراج k ١٣ پیشرو، هنگام استخراج و به دلیل ریزش ناگهانی سقف کارگاه رخ داد.

مسؤولان شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی شاهرود، نام‌های دو نفر کارگر جان‌باخته در معدن را میلاد روشنایی و سیداصغر افضلی عنوان کرده‌اند که هر دو کمتر از ۴۰ سال سن دارند و متأهل هستند.

بیست‌وسوم خردادماه سال ۱۳۹۸ هم بر اثر ریزش تونل معدن زغال سنگ طزره دامغان، ١٢ کیلومتر بعد از مهماندوست به سمت شاهرود دو نفر کشته و یک نفر مصدوم شده بودند.

بیست‌وششم خردادماه سال ۱۳۹۸ هم زنده‌یاد «مجتبی گیلان»، معدنکار ۳۱ ساله معدن رزمجای غربی البرز شرقی که در کارگاه دچار گازگرفتگی شده بود، حین انتقال به بیمارستان ولایت دامغان جان باخت.

حبیب‌الله خجسته‌پور، رئیس کمیسیون کارگری استان سمنان همان زمان در جلسه فوق‌العاده کمیسیون کارگری استان سمنان به‌منظور بررسی حوادث اخیر کارگری در مجموعه شرکت البرز شرفی در منطقه شهرستان دامغان، فرمانداری دامغان، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان صمت این استان را برای انجام اقدامات کارشناسی و بررسی دقیق اتفاقات معدنی رخ‌داده در دامغان مأمور کرده بود که تاکنون گزارشی از این بررسی‌ها منتشر نشده است.

منطقه طزره در مناطق سردسیر و کوهستانی جنوب رشته‌کوه‌های البرز واقع شده است و از اصلی‌ترین مراکز فعالیت معدنی شمال شرق کشور است.

این منطقه خود شامل چهار معدن اصلی کلاریز، مجموعه مادر، کلمدر برناکی و رزمجا در کنار معادن خصوصی دیگر است.

عملیات معدنی در این منطقه با عملیات اکتشافی در محدوده تونل مادر از سال ۱۳۴۸ آغاز شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمودی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
0
0
سلام؛
کارگران زحمت کش معدن - با کمترین حقوق و مزایا- بیشترین خطر و کم ترین ایمنی- خدا نگهدارشان باشد.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: