کد خبر: ۸۸۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
تعداد بازدید: ۲۹۹
شیخ دیاباته با گلهایی که در این فصل از رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا برای استقلال به ثمر رساند، از «مامه تیام» عبور کرد تا تبدیل به بهترین بازیکن خارجی آبی‌ها شود.

«دیاباته» سومین گلزن آسیایی استقلال بعد از مجیدی و برهانیبه گزارش خبرداغ به نقل از مهر، شیخ دیاباته مهاجم اهل کشور مالی تیم فوتبال استقلال که دومین فصل حضورش را در این تیم سپری می‌کند، در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا با به ثمر رساندن ۵ گل بهترین گلزن تیمش و دومین گلزن برتر مرحله گروهی این رقابت‌ها شد و آمار گل‌های آسیایی‌اش برای استقلال را به عدد ۹ رساند.

پیش از این مامه تیام با ۷ گل آسیایی گلزن ترین بازیکن خارجی این تیم در آسیا بود که دیاباته با زدن ۵ گل در این مسابقات، تعداد گل‌های آسیایی‌اش را به عدد ۹ رساند تا هم از تیام عبور کند و هم صعود چشمگیری در جدول گلزنان آسیایی استقلال داشته باشد.

دیاباته که فصل گذشته آقای گل رقابتهای لیگ برتر شد، در این فصل از رقابتهای لیگ برتر توفیق چندانی نداشت و تنها ۲ بار برای آبی پوشان گلزنی کرد. اما لیگ قهرمانان آسیا آغاز درخشش دوباره این مهاجم بلند قامت در ترکیب آبی پوشان بود و وی توانست با ۵ بار گلزنی، نقش مهمی در صعود این تیم داشته باشد.

دیاباته نه تنها توانست با عبور از تیام تبدیل به بهترین گلزن خارجی آبیها شود، بلکه با عبور از صمد مرفاوی و زنده یاد غلامحسین مظلومی، با ۹ گل سومین گلزن برتر استقلال در آسیا شود.

در حال حاضر تنها فرهاد مجیدی با ۱۴ و آرش برهانی با ۱۱ گل بیشتر از شیخ در لیگ قهرمانان آسیا گلزنی کرده‌اند و دیاباته با توجه به صعود استقلال به مرحله بعدی این فرصت را دارد تا بر تعداد گل‌های آسیایی‌اش اضافه کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: