کد خبر: ۸۸۳۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
تعداد بازدید: ۲۹۵
رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا، گفت: هر ۵ دقیقه یک ایرانی جانش را بر اثر کرونا از دست می‌دهد.

هر ۵ دقیقه یک ایرانی قربانی کرونا می شود/ایمنی واکسن ۶ ماه استبه گزراش خبرداغ به نقل از مهر: حمید سوری، در برنامه تیتر امشب شبکه خبر، افزود: مهم‌ترین و بیشترین مسیر انتقال کرونا از انسان به انسان است، بنابراین رعایت فاصله گذاری و شناسایی بیماران و قرنطینه آنها بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: چون راه اصلی انتقال ویروس از انسان به انسان است، مؤثرترین کار برای کنترل اپیدمی همچنان رعایت پروتکل‌ها و فاصله گذاری اجتماعی و دوری از تجمعات و مهمانی‌ها است.

سوری با یادآوری اینکه ۵۰ درصد مبتلایان و ناقلان ویروس بدون علامت هستند و ۳۰ درصد هم علائمشان بسیار خفیف است و برای درمان مراجعه نمی‌کنند، گفت: یکی از اصولی‌ترین کارهایی که باید انجام بدهیم بیماریابی فعال و قرنطینه کردن آنهاست.

وی با غیر اخلاقی و غیر کارشناسی دانستن ایمنی گله‌ای یا جمعی، افزود: دوره ایمنی افراد بعد از ابتلاء و واکسیناسیون کوتاه مدت است و حتی اگر واکسن هم بزنیم ایمنی ممکن است فقط ۶ ماه باشد و بحث عفونت‌های مجدد نیز همچنان باقی خواهد بود، بنابراین بهترین راه همچنان رعایت فاصله‌ها و پروتکل‌ها است.

این اپیدمیولوژیست تأثیر «لاک دان» را کوتاه مدت ذکر کرد و گفت: لاک دان تبعات اقتصادی دارد و به تنهایی اقدام مؤثر و مناسبی نیست.

وی با حمایت از اجرای طرح شهید سلیمانی که از ارزان‌ترین مداخلات بود، توضیح داد: گام پنجم طرح شهید سلیمانی آماده است و یکی دو روز آینده ابلاغ می‌شود، اما نحوه اجرا و باور و اراده به اجرا و تعهد به انجام کار، موجب موفقیت بیشتر این طرح خواهد شد.

سوری با تاکید بر لزوم حمایت و همراهی همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها با وزارت بهداشت گفت: در هیچ کجای دنیا حوزه سلامت به تنهایی نمی‌تواند اپیدمی یا پاندمی را کنترل کند، متأسفانه خیلی از سازمان‌های ما فقط صورت مسئله را پاک کردند و نقش خودشان را در کنترل اپیدمی به درستی اجرا نکردند.

وی با اشاره به افزایش قابلیت بیماری زایی ویروس جهش یافته افزود: احتمال ابتلاء به کرونا از یک بیستم به سه بیستم افزایش یافته و نزدیک به ۲ سال هم سن مرگ مبتلاها کاهش پیدا کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: