کد خبر: ۸۸۲۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
تعداد بازدید: ۲۲۲
محققان دریافتند نوشیدنی‌های شکردار باعث تغییر و جایگزینی میکروبیوم روده شده و همین امر سبب ایجاد تغییر ژنتیکی در هیپوکامپوس مغز افراد می‌شود.

نوشیدنی‌های شکردار چه بلایی بر سر مغز می آرود؟نتیجه پژوهشی تازه نشان می دهد رژیم غذایی ای سرشار از شکر و مواد قندی در سال‌های ابتدایی زندگی می‌تواند باعث ایجاد مشکلات مرتبط با حافظه در سال‌های بعدی زندگی فرد شود.

به گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب‌نیوز؛ در این ارزیابی، نوشیدنی‌های شکردار به موش‌های نوجوان داده شدند و سپس حافظه موش‌ها در دوران بلوغ و بزرگسالی مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد موش‌هایی که در دوره جوانی نوشیدنی‌های شکردار خورده بودند در سال‌های بعدی زندگی با مشکلات مرتبط با حافظه مواجه شده بودند.

محققان دریافتند نوشیدنی‌های شکردار باعث تغییر و جایگزینی میکروبیوم روده شده و همین امر سبب ایجاد تغییر ژنتیکی در هیپوکامپوس مغز افراد می‌شود؛ تغییر در ژن‌هایی که بر چگونگی کنترل سلول‌های عصبی و انتقال پیام‌های الکتریکی توسط آن به سایر سلول‌های عصبی و چگونگی انتقال پیام‌های مولکولی داخلی توسط آن تاثیر می‌گذارند.

مصرف مواد شکردار در کودکان چهار تا شش ساله نباید بیش از ۱۹ گرم در روز باشد. کودکان هفت تا ده ساله نیز نباید بیش از ۲۴ گرم و کودکان ۱۱ ساله و بالاتر نباید بیش از ۳۰ گرم مواد شکردار در روز مصرف کنند.

این پژوهش توسط پژوهشگران دانشگاه جورجیا صورت گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: