کد خبر: ۸۸۲۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
تعداد بازدید: ۱۳۶
وزیر امورخارجه ایرلند:
وزیر امورخارجه ایرلند در خصوص احیای برجام ابراز امیدواری کرد.


به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا ، سامون کاوونی گفت: دولت سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ مصمم شد که برجام را نابود و تحریم‌ها را اعمال کند اما اکنون ایرلند برای کمک به اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ اعلام آمادگی کرده تا از این طریق به آغاز مذاکره و پیشرفت و استفاده از راه‌حل سیاسی برای این موضوع کمک کند تا در نتیجه این اقدامات باعث شود ایران به اجرای کامل تعهدات برجام برگردد و آمریکا تحریم‌ها را لغو کند.

وی اضافه کرد: اما این اتفاق کار سختی است؛ میانه‌روها در ایران می گویند که در صورت لغو تحریم‌ها به این توافق بازمی‌گردند اما تندروها و عقاید آن‌ها متفاوت است. انتخابات در ایران هم نزدیک است و همین کار را سخت کرده است.

وزیر امورخارجه ایرلند گفت: وقت کمی داریم؛ آمریکا نشانه‌های خوبی نشان داده است اما از سال ۲۰۱۵ تاکنون خیلی چیزها تغییر کرده که بازگشت پذیر هم نیست. ایران می‌گوید که توافق را نقض نکرده و آمریکا باید قدم اول را بردارد اما این موضوع چالش‌هایی برای هر دو طرف دارد و هر دو طرف باید چالش‌های سیاسی این مسئله را برای هم درک کنند.

به نقل از الجزیره،وی اضافه کرد: جهان باید خبری خوب در این باره بشنود. اگر شرایط برای احیا و بازگشت به برجام مناسب شود اتفاق و خبر خیلی خوبی است؛ برجام ارزش جنگیدن را دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: