کد خبر: ۸۸۲۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
تعداد بازدید: ۲۲۴
شیکاگو تریبون در تحلیلی به تنش میان ایران و آمریکا پرداخت.

تحلیل «شیکاگو تریبون» از تنش میان ایران و آمریکابه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ، دولت بایدن بارها تاکید کرده که به دنبال احیای برجام است اما ایران با کاهش تعهدات هسته‌ای خود ظرف تنها چند ماه ممکن است به تولید بمب اتم دست پیدا کند. بن‌بست فعلی برای احیای برجام این است که چه کسی اول شروع کند؛ ایران تاکید دارد که اول تحریم‌ها باید برداشته شود، درحالیکه ایالات متحده می‌گوید که اول ایران باید به تعهدات خود در برجام بازگردد.

ایران تاکید کرده که به تعهدات خود پایبند بوده و این آمریکاست که تعهدات خود و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است و حالا باید به توافق برگردد.

به نقل از شیکاگو تریبون، نجات برجام فعلا وابسته به اقدامات و حسن نیت از طرف هر دو طرف است. در واقع برای داشتن صلح و ثبات در خاورمیانه، حفظ منافع امنیت ملی ایالات متحده در سراسر جهان فرصت برای از بین بردن دشمنی چهل ساله میان این دو کشور اکنون شکل گرفته است؛ اکنون باید صبر کنیم و امیدوارانه منتظر باشیم تا بایدن با اتخاذ رویکردی، برجام را نجات دهد و توافق بار دیگر احیا شود‌.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: