کد خبر: ۸۸۱۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳
تعداد بازدید: ۲۲۲
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آماده‌سازی سند ارتقاء برنامه فرهنگ کار، کارآفرینی و کارآموزی خبر داد و اظهار امیدواری کرد این سند در هفته کارگر رونمایی شود و در اختیار رسانه ها قرار بگیرد.
سند ارتقاء برنامه فرهنگ کار، کارآفرینی و کارآموزی در هفته ی کارگر رونمایی می شودبه گزارش خبرداغ به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پنجمین همایش ملی فرهنگ کار صبح امروز با حضور مسئولان وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علوم، تحقیقات و فناوری، ستاد ملی مبارزه با قاچاق کالا و ارز  به صورت ویدئو کنفرانس آغاز به کار کرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تشکل های کارگری و کارفرمایی که در همه ی عرصه های اجتماعی همگام با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده اند را صاحبان اصلی این همایش خواند و گفت: تفاوت نگاه به فرهنگ کار در میان کارفرمایان داخلی و خارجی نیز وجود دارد و برخی اظهار نظرها در این حوزه عامیانه و غیر علمی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ،همایش ملی فرهنگ کار را در تدوین برنامه های آموزشی و پژوهش موثر دانست.

وی تصریح کرد: کارفرمایان، صاحبان حرف، کارگران ، سرمایه گذاران و برنامه ریزان در عرصه های داخلی و  خارجی از زاویه نگاه خودشان حوزه فرهنگ کار را ارزیابی می کنند که در برخی اوقات خارج از ضوابط علمی است.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این همایش تلاش می کند تا ابعاد گوناگون فرهنگ کار را از دریچه ی پژوهش مورد ارزیابی قرار دهد.
وی گفت: همه اذعان دارند که کار کردن یک مفهوم ارزشی و زیربنای توسعه پایدار جوامع است و با پویایی ، رشد و نشاط، سازندگی، منزلت ، کرامت جامعه ارتباط دارد و عامل اصلی رشد اقتصادی است.
صادقی فر گفت: در سال جهش تولید هستیم و اگر شعارهای ده سال گذشته را بررسی کنیم همگی مرتبط با مسائل اقتصادی بوده  است.
وی افزود: نگاه به حوزه‌ی اقتصادی و رسیدن به هدفی که برنامه های اقتصادی دارند از منظر اجتماعی حادث خواهد شد و سیاستگذاران و مجریانی که فقط از حوزه اقتصاد به مسائل نگاه کرده  و گذرگاه های فرهنگی و تاریخی را نادیده گرفته اند در رسیدن به اهداف تعریف شده توفیق نداشته اند.
صادقی‌فر خاطرنشان کرد : این همایش در محور های مختلف مقاله دریافت کرده است که ۷۰ مقاله پذیرفته شده، ۱۲ مقاله برتر برگزیده و ۵ مقاله ارائه می شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: از ویژگی های بارزی که مقالات دریافتی داشتند می توان به حضور پررنگ کارشناسان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کنار اساتید و پژوهشگران اشاره کرد.
وی همچنین از محمدرضا سپهری و همکاران وی در موسسه کار و تامین اجتماعی به خاطر داوری مقالات قدردانی کرد.
صادقی فر همچنین گفت: همبستگی حوزه فرهنگ کار با سایر موضوعات از دوسال پیش، معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بر آن داشت تا برنامه ی نهضت ملی ارتقاء فرهنگ کار را طراحی و تدوین و با کمک دانشگاه های کشور اجرایی کند.
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: