کد خبر: ۸۸۰۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
تعداد بازدید: ۲۳۴
عضو اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار اتمام نارنگی شمال و سرمازدگی نارنگی فسا و کازرون را علت اصلی گرانی این محصول در بازار اعلام کرد.

چرایی گرانی نارنگی در بازاربه گزارش خبرداغ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: عضو اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار اتمام نارنگی شمال و سرمازدگی نارنگی فسا و کازرون را علت اصلی گرانی این محصول در بازار اعلام کرد.

اصغر یاوری عضو اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار درباره دلایل گرانی نارنگی در بازار اظهار کرد: با توجه به اتمام نارنگی انشو ساری و قائم شهر و کاهش تقاضا برای نارنگی فسا و کازرون به علت سرمازدگی‌ اخیر، نرخ نارنگی با نوساناتی در بازار روبه‌رو شده است.

او قیمت هر کیلو نارنگی تخم‌پاکستانی فسا و کازرون در میدان مرکزی را ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان و نارنگی بندری را ۲۰ تا ۳۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: مغازه داران سطح شهر بر مبنای فاکتور عمده فروشی حداکثر می‌توانند ۳۵ درصد سود لحاظ کنند و عرضه با نرخ‌های بالاتر گرانفروشی است.

یاوری درباره دلایل عرضه گلابی با نرخ ۱۲۵ هزار تومان در برخی از مغازه‌ها گفت: هم اکنون به علت آنکه فصل گلابی گذشته است و قیمت آن جز نرخ نامه نیست و تنها ممکن است مقداری گلابی در سردخانه‌ها نگه داری شده باشد. به همین دلیل این محصول در دسته میوه‌های فانتزی قرار می‌گیرد و با نرخ‌های بالایی در سطح شهر به فروش می‌رسد.

عضو اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی با اشاره به اینکه مشکلی در عرضه سیب و پرتقال شب عید نداریم، بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد تولید و ذخیره سازی مناسب محصول در سردخانه‌ها جای هیچ گونه نگرانی برای تامین سیب و پرتقال شب عید نداریم و همواره به سورتینگ‌داران توصیه می‌شود که بارهای خود را روانه بازار کنند، چرا که بعد از عید با عرضه محصولات سردرختی، تقاضایی برای سیب و پرتقال در بازار نیست.

او در پایان نرخ هر کیلو سیب درختی را ۷ تا ۱۵ هزار تومان و پرتقال را ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان اعلام کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: