کد خبر: ۸۷۹۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
تعداد بازدید: ۲۷۰
اگر چه آمریکایی ها همچنان بر تداوم زیاده خواهی های خود اصرار دارند و همچنان متکبرانه در مورد کشورهای مختلف جهان از جمله ایران اسلامی سخن می‌رانند، اما ظاهراً در برابر مقاومت دلیرانه مردم این سرزمین، مستأصل شده و به تدریج در حال عدول از مواضع قبلی خود در مورد برجام هستند و در مورد بازگشت به توافق هسته‌ای از خود نرمش نشان داده و حاضرشده‌اند مجدداً به این توافقنامه بین‌المللی بازگردند.

بعداً نگویید که نگفتندبه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه رسالت، اگر چه آمریکایی ها همچنان بر تداوم زیاده خواهی های خود اصرار دارند و همچنان متکبرانه در مورد کشورهای مختلف جهان از جمله ایران اسلامی سخن می‌رانند، اما ظاهراً در برابر مقاومت دلیرانه مردم این سرزمین، مستأصل شده و به تدریج در حال عدول از مواضع قبلی خود در مورد برجام هستند و در مورد بازگشت به توافق هسته‌ای از خود نرمش نشان داده و حاضرشده‌اند مجدداً به این توافقنامه بین‌المللی بازگردند.
اما مهمترین علل استقبال آمریکا برای بازگشت به برجام چیست؟
1- فراهم نمودن شرایط برای استفاده مجدد از مزیت اهرم ماشه در زمان مناسب در قالب ابزاری مؤثر برای تهدید به عنوان چماق و اهرمی برای ارعاب و اعمال فشار بیشتر بر ایران.
2- تداوم سیاست وقت کشی با ارائه وعده‌های واهی و توخالی با هدف تداوم تحریم‌ها و فشار بیشتر بر ایران و نیز جلوگیری از پیشرفت عرصه هسته‌ای و رشد علمی دانشمندان ایرانی.
3- قرار دادن توپ در زمین ایران با هدف مظلوم نمایی و برون رفت از انزوای سیاسی ناشی از خروج احمقانه ترامپ از برجام.

بیشتر بخوانید: 

نجات جنگل‌های زاگرس در انتظار عزم ملی


4- فراهم نمودن شرایط برای بازگشت تحریم‌های سازمان ملل با طرح اتهامات واهی در زمان مقتضی.
با توجه به این نکات، مسئولین محترم باید چند نکته و سؤال مهم را در این رابطه مورد توجه قرار دهند.
1- آیا واقعابا بازگشت آمریکا به برجام و با فرض رفع کامل تحریم‌های هسته‌ای از سوی این کشور، تحریم‌های ثانوی آمریکا برای سایر اتهامات واهی مانند؛
حقوق بشر و پولشویی و حمایت از تروریسم و یا تحریم‌های موشکی، مجددامانع از تبادلات مالی و تجاری ایران با سایر کشورها نخواهد شد.
2-اصولا آیا ضمانتی وجود دارد که آمریکایی‌ها بهانه‌های مشابه و جدیدی را مطرح نکنند و از طرق دیگر کشور ما را مورد تحریم‌های ظالمانه خود قرار ندهند.
3- با توجه به این‌که ذخایر معدنی اورانیوم ایران محدود است و قطعابه هنگام نیاز احتمالی ایران، از واردات آن نیز جلوگیری خواهند کرد، چنانچه آمریکا به برجام بازگردد و اورانیوم غنی سازی شده جدید را مجددامصادره نماید و دوباره تعهداتشان را نقض کند، خسارت وارده چگونه جبران خواهد شد؟
4- آیا نیاز نیست، از هم‌اکنون برای اخذ ضمانت‌های بین‌المللی مستحکم و قابل اجرا، تدابیر لازم اندیشیده شود.
به همین دلیل همان گونه که رهبر معظم انفلاب تأکید نمودند، ایران در هر صورت نباید قبل از راستی آزمایی، اخذ ضمانت‌های معتبر و دریافت خسارت‌های قبلی، با ورود مجدد آمریکا به برجام موافقت کند، چرا که با توجه به تجارب قبلی ناشی از بدعهدی‌های آمریکا، تکرار این ماجرا خیانتی آشکار و نابخشودنی
در حق کشور و مردم بزرگ ایران تلقی خواهد شد.
در این رابطه از آزادسازی دارايی‌های ایران در سراسر جهان و بازگشت آن به داخل کشور بايد به عنوان اولین مرحله راستی آزمایی نام برد، مرحله دوم می تواند شامل پرداخت خسارت‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه توسط آمریکا باشد و مرحله سوم به مذاکره در مورد نحوه تعامل آژانس برای گسترش فعالیت‌های هسته‌ای ایران پس از پایان تعهدات اختصاص داده شود.
توضیح: علاقه‌مندان می‌توانند در صورت تمایل، برای ملاحظه و مطالعه انتقادات و پیشنهادات سنوات گذشته اینجانب در رابطه با این موضوع، واژه «برجام» را در سایت ره توشه جست‌وجونمایند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: