کد خبر: ۸۸۲۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵
تعداد بازدید: ۲۷۸
اگرچه معمولادرج اخبار ناهنجاری‌ها و معضلات کشورهای غربی ضابطه‌مند و همراه با محدودیت‌‌های امنیتی و اجتماعی است، اما با کمی دقت و با جست وجو در اینترنت و سایر منابع داخلی و خارجی، به‌راحتی می‌توان به موارد متعددی از نابسامانی‌ها، معضلات و مشکلات این کشورها دست‌یافت.البته اشاره به معضلات و مشکلات دنیای غرب به معنای نادیده انگاشتن دستاوردها و پیشرفت‌های علمی و یا برخی زیرساخت‌های مدرن شهری در غرب و متقابلاانکار وجود مشکلات مشابه در سایر کشورها ازجمله کشور ما نیست.

این مدینه فاضله نیست یک سراب استبه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه رسالت ، اگرچه معمولادرج اخبار ناهنجاری‌ها و معضلات کشورهای غربی ضابطه‌مند و همراه با محدودیت‌‌های امنیتی و اجتماعی است، اما با کمی دقت و با جست وجو در اینترنت و سایر منابع داخلی و خارجی، به‌راحتی می‌توان به موارد متعددی از نابسامانی‌ها، معضلات و مشکلات این کشورها دست‌یافت.البته اشاره به معضلات و مشکلات دنیای غرب به معنای نادیده انگاشتن دستاوردها و پیشرفت‌های علمی و یا برخی زیرساخت‌های مدرن شهری در غرب و متقابلاانکار وجود مشکلات مشابه  در سایر کشورها ازجمله کشور ما نیست.
بلکه هدف بیان این واقعیت است که مدینه فاضله‌ای که کشورهای مذکور با کمک رسانه‌های تحت سلطه خود و سایر ابزار و روش‌های تبلیغاتی در افکار عمومی جهان ساخته‌اند با واقعیت‌های پنهان و آشکار موجود در این جوامع متفاوت است.
به‌عنوان‌مثال؛ اعترافات و اظهارات گاه‌ و بیگاه مسئولین و یا گزارش‌های موردی مراکز مطالعاتی و پژوهشی این کشورها یا محتوای فیلم‌های مختلف تهیه‌کنندگان و کارگردانان غربی و یا لابه‌لای صفحات کتاب‌های نویسندگان آزاداندیش کشورهای مذکور و حتی گاهی اخبار رسانه‌ها و سایت‌های معتبر متعلق به این کشورها حاوی مطالب مهمی است، که آن روی سکه و چهره واقعی دنیای غرب را آشکار می‌سازد.
این همان نکته‌ای است که متأسفانه در اکثر موارد و برای بسیاری از مردم دنیا مورد غفلت واقع‌شده و سبب می‌شود تا با تمرکز بر نقاط ضعف کشورهای خود و متقابلاتمرکز بر نقاط قوت کشورهای غربی، دچار قضاوتی نادرست و غیرمنصفانه شوند و این در حالی است که همه کشورها کم یا بیش دارای نقطه‌ضعف و قوت هستند.
بنابراین؛ در این رابطه باید نکات ذیل را نیز موردتوجه قرارداد:
بنا بر اظهارات بسیاری از اندیشمندان غربی و شرقی، بسیاری از جذابیت‌های دنیای غرب درواقع جلوه‌های بصری کاذب است و ساختارهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی این کشورها از درون تهی و پوسیده و به‌شدت آسیب‌پذیر است و دیر یا زود دچار فروپاشی خواهد شد.
حاکمیت یک درصد کاملابرخوردار از تمام امکانات، بر 99 درصد افراد جامعه  واقعیت انکارناپذیری است که باید از آن به‌عنوان برده‌داری نوین و غیر محسوس در عصر جدید نام برد، واقعیتی که زندگی را برای شهروندان غربی سخت و بی‌عدالتی در جامعه غربی را در پی داشته و سبب شده تا هرازگاهی به اعتراضات مردمی نظیر جنبش جلیقه زردها در فرانسه یا سایر کشورهای اروپایی و آمریکا منجر شود.
بنابراین باید توجه داشته باشیم که اگرچه در کشوری مانند کشور ما، ناتوانی، سوء مدیریت و یا خیانت برخی از مدیران در بروز مشکلات بی‌تأثیر نبوده، اما بخش قابل‌توجهی از مشکلات کشور نیز حاصل توطئه‌هایی مانند؛ جنگ تحمیلی، تخریب، تهدید، ترور و تحریم از سوی همین کشورها بوده است. 
درهرحال مهم این است که بدانیم، ایران اسلامی می‌تواند با توکل به خدا و استفاده بهینه از منابع و نیروهای فراوان درون‌زایی که در اختیار دارد، در موقعیتی به‌مراتب بیشتر و بهتر ازآنچه تاکنون کسب کرده و بالاتر و برتر از دیگران قرار گیرد، مشروط بر آن‌که «باور کنیم و بخواهیم».

احمدرضا هدایتی

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: