کد خبر: ۸۷۶۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
تعداد بازدید: ۱۷۲
معاون روابط کار در خراسان جنوبی:
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در دولت تدبیر و امید 72 رشد داشته است.

رشد 72 درصدی تشکل های کارگری و کارفرمایی در دولت تدبیر و امید/ دو درصد نسبت به تورم، افزایش مزد داشته ایمبه گزارش خبرداغ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی با بیان این مطلب در نشست تخصصی با نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان خراسان جنوبی ضمن تقدیر از عملکرد مدیریت خوب استان در این زمینه اظهار کرد: خوشبختانه این استان در زمینه واحدهای تملیکی و مشکل‌دار دارای کمترین آمار و در زمینه مساعدت با جامعه کارگری و کارفرمایی نمره قابل قبولی دارد.

معاون روابط کار ضمن اشاره به مسئولیت اجتماعی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی گفت: در خصوص عضویت در تشکل ها بر اساس قانون که به صراحت نیز آمده منع و اجبار به عضویت در آن جرم است .
وی در ادامه گفت:  بنابراین مسئولیت اجتماعی باید با عدالت اجتماعی همراه باشد و از وظایف عمده تشکل‌های کارگری و کارفرمایی اجرای عدالت اجتماعی چه در تامین حقوق صنف مربوط به خود و چه در رابطه با حقوق شرکای اجتماعی مقابل خود هستند.

شاکرمی  در خصوص مزد نیز گفت: در دولت تدبیر و امید بر اساس میانگین 7 سال گذشته و با توجه به ماده ۴۱ قانون کار تاکنون دو درصد نسبت به تورم افزایش مزد داشتیم.
وی با بیان این که فاصله معیشت با دستمزد هنوز وجود دارد، گفت: 90 درصد از اشتغال کشور در واحدهای کوچک است .
معاون روابط کار  در پاسخ به پیشنهاد اعضای جلسه مبنی بر مزد منطقه ای گفت : به رغم این که در قانون این ظرفیت در اختیار قرار داده شده که هم مزد منطقه ای و هم مزد بر اساس صنایع خاص تعیین شود اما بر اساس پژوهش ها و در این شرایط، زیرساخت‌های تعیین مزد منطقه آماده نیست ضمن این که یک بار در قبل از انقلاب یک بار بعد از انقلاب این اتفاق افتاد و موفق نبود.
شاکرمی ضمن تاکید بر خدمات الکترونیکی،اطلاع رسانی و همکاری تشکل های کارگری و کارفرمایی در این خصوص گفت: با توجه به راه اندازی سامانه جامع روابط کار  ، نمایندگان شاخص تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان باید برای انتخابات مجمع به صورت الکترونیکی پیش قدم باشند.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به امنیت شغلی که از سوالات نمایندگان تشکل های حاضر در جلسه بود، گفت: در این خصوص  آیین نامه تبصره ۱ ماده ۷ در دولت تدبیر و امید مبنی بر این که کارهای پروژه ای اگر بیش از سه سال تداوم داشته باشد دیگر کارگر نیازی به قرارداد جدید ندارد  تصویب شد .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: