کد خبر: ۸۷۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
تعداد بازدید: ۳۵۴
زارع در تشریح نشست کمیسیون تلفیق :
سخنگوی کمیسیون تلفیق از اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان برای خرید تبلت در مناطق محروم خبر داد.

۲ هزار میلیارد تومان برای خرید تبلت در اختیار وزارت آموزش پرورش قرار گرفتبه گزارش خبرداغ ، رحیم زارع مجلس در نشست خبری امروز (دوشنبه، ۶ بهمن ماه) در تشریح مصوبات این کمیسیون با اشاره به تجمیع یارانه‌ها در سال آینده، گفت: بر اساس مصوبه این کمیسیون در سال آینده به ۳۵ میلیون نفر به صورت ماهانه ۱۸۳ هزار تومان، به ۲۳ میلیون نفر ماهانه ۱۳۶ هزار تومان و به ۲۰ میلیون نفر هم ماهانه ۹۱ هزار تومان پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین برای ۱۰ میلیون نفر مددجویان کمیته امداد و بهزیستی که در دل همان ۳۵ میلیون نفر قرار دارند، مبلغ ۱۹ هزار میلیارد تومان منابع در اختیار کمیته امداد و بهزیستی برای پرداخت مستمری مددجویان قرار داده خواهد شد تا علاوه بر یارانه این مستمری را هم به صورت ماهانه پرداخت کنند.

زارع افزود: دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ برای ۱۰ میلیون نفر مددجوی کمیته امداد و بهزیستی مبلغی حدود ۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان منابع قرار داده بود که در کمیسیون تلفیق بودجه این عدد را به ۱۹ هزار میلیارد تومان رساندیم. همچنین ۱۹ هزار میلیارد تومان را در ردیف‌های کمیته امداد و بهزیستی در بودجه قرار دادیم تا در سال های آینده پایداری منابع برای پرداخت مستمری و یارانه مددجویان وجود داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس تصریح کرد: به کمیته امداد و سازمان بهزیستی اجازه داده شد تا در سال آینده حدود ۲ میلیون نفر مشمولان دریافت یارانه را که به نحوی از انحا از دریافت یارانه جا مانده‌اند را تحت پوشش خود قرار داده و به آنها یارانه پرداخت کند.

زارع گفت:دو هزار میلیارد تومان برای خرید تبلت، عینک، سمعک، تجهیز هنرستان‌ها و مدارس شبانه‌روزی در مناطق محروم در اختیار وزارت آموزش پرورش در سال آینده قرار گرفت.

وی اظهار کرد: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه، مبلغ ۱۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای کاهش فقر مطلق در سال ۱۴۰۰ در اختیار کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار خواهد گرفت.

زارع ادامه داد: همچنین مبلغ ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، ۵۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از زنان سرپرست خانوار، ۴۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از خانواده‌های زندانیان، ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای حقوق و غذای سربازان و دو هزار و ۷۰ میلیارد تومان برای بیمه باربران، خادمان مساجد و دیگر موارد مشخص در سال ۱۴۰۰ تخصیص داده شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس اظهار کرد: براساس مصوبه این کمیسیون، ۲۲ هزار میلیارد تومان برای خرید گندم، دو هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان برای یارانه نهاده‌ها، عوامل تولید و خرید تضمینی محصولات کشاورزی، ۵ هزار میلیارد تومان برای خرید یا ساخت مسکن محرومان و رزمندگان معسر، ۹۰۰ میلیارد تومان برای امور رفاهی و تغذیه دانشجویان، هزار و ۷۰ میلیارد تومان برای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و همچنین ۴ هزار و ۹۰ میلیارد تومان برای بیمه تکمیلی ایثارگران در سال آینده تخصیص یافت.

وی تأکید کرد: باقی موارد هم به تناسب ذکر شده در تبصره ۱۴ در حوزه‌های مختلف مانند تولید، سلامت، محرومین، دارو و ... در کمیسیون تلفیق بودجه تصویب شده است.

زارع تصریح کرد: ۲۶۷ هزار میلیارد تومان منابع درآمدی پیشنهادی دولت در تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بود که با توجه به منابع حاصله از حوزه‌های مختلف در بررسی‌های کمیسیون تلفیق بودجه، این عدد به حدود ۴۳۰ هزار میلیارد تومان در بحث هدفمندی یارانه‌ها و تبصره ۱۴ رسید. البته حدود ۷۹ هزار میلیارد تومان در قالب‌های مختلف بویژه سهم ۱۴.۵ درصد نفت و گاز پالایشگاه ها و پتروشیمی ها از عدد ۴۳۰ هزار میلیارد تومان کسر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: