کد خبر: ۸۷۴۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
تعداد بازدید: ۱۵۴
مدیر کل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بررسی برنامه 5 ساله همکاری های ایران و عراق در کمیته مشترک دو کشور خبر داد.

مدیر کل امور بین الملل وزارت کار خبر داد: برنامه 5 ساله همکاری های ایران و عراق در کمیته مشترک دو کشور بررسی شدبه گزارش خبرداغ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علی حسین شهریور» مدیر کل امور بین الملل گفت: نشست کمیته مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وزارت کار و امور اجتماعی عراق برگزار و در این نشست با اشاره به حجم بالای روابط تجاری و تردد اتباع دو کشور و در هم تنیدگی روابط دو ملت، بر ضرورت استفاده از ظرفیت های موجود دو وزارتخانه برای ارتقای سطح تعاملات و روابط دو کشور تاکید شد. 

وی با بیان اینکه تعامل و همکاری با کشورهای همسایه در اولویت این وزارتخانه است افزود: همکاری در حوزه های روابط کار، بهزیستی و حمایت های اجتماعی، بیمه ها و نظام بازنشستگی و آموزش های فنی و حرفه ای موجب تعمیق و توسعه روابط دو کشور خواهد شد.

شهریور اعلام کرد: کمیته مشترک با تاکید بر اجرایی کردن بیانیه های مشترک سال های 1392 و  1394 و همکاری در سازمان بین المللی کار ، برنامه اقدام مشترک همکاری های پنج ساله بین دو کشور در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای، روابط کار، کارآفرینی و اشتغال و رفاه اجتماعی را بررسی و با کلیات آن موافقت کرد.

وی افزود: مقرر شد در 20 روز آینده،  نشست بعدی کمیته مشترک برای نهایی کردن سند برنامه برگزار و مقدمات امضای آن فراهم شود.

«رائد جبار باهض» رئیس هیئت عراقی با اشاره به آموزش بیش از 100 نفر ازکارآموزان عراقی در مرکز تربیت مربی کرج و همچنین برگزاری جلسات تخصصی برای تعداد دیگری از کارشناسان عراقی در سازمان بهزیستی، از جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

رئیس هیئت عراقی تاکید کرد: با توجه به توانمندی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف، از همکاری های مشترک و دوجانبه و همچنین انتقال تجارب و دانش در تمامی این حوزه ها استقبال می کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: