کد خبر: ۸۷۴۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
تعداد بازدید: ۲۱۲
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: شهید سلیمانی یک دیپلمات کهنه کار بودند،باتوجه به نقشی که سپهبد سلیمانی در منطقه داشتند طبیعی است بعداز شهادت‌شان تمام معادلات بهم بریزد.

شهید سلیمانی یک دیپلمات کهنه‌کار بود/ جمهوری اسلامی ایران هر تعرضی را کوبنده پاسخ خواهد داد/ کشورهای منطقه اجازه نمی‌دهند آمریکا دست به جنگ افروزی بزندبه گزارش خبرداغ ، فداحسین مالکی در گفت‌وگو با  ایلنا، با اشاره به سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و وضعیت منطقه در یکسالی که گذشت، گفت: سردار سلیمانی باتوجه همه ویژگی‌های متنوعی که در عرصه‌های مختلف داشتند، یک وزنه بودند و نمی‌شود ایشان را در چندین جمله خلاصه کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که سردار سلیمانی منش دیپلماتیک داشت، اظهار کرد: شهید سلیمانی یک دیپلمات کهنه‌کار بودند؛ من چند سالی در بحرانی‌ترین کشور دنیا به سر بردم؛ از نزدیک مراودات ایشان را مشاهده می‌کردم که می‌توان همه ویژگی‌های یک دپیلمات را در ایشان یافت.  

وی تاکید کرد: با توجه به نقشی که سپهبد سلیمانی در منطقه داشتند طبیعی است بعداز شهادت‌شان تمام معادلات بهم بریزد.

مالکی در ادامه یادآور شد: توازن قدرت در منطقه به نوعی حرکت کرده است که باعث روشنگری در جامعه و ملت‌های منطقه شده و امروز همه می‌دانند استکبارگران در منطقه به دنبال چه هستند.

وی افزود: سردار سلیمانی روحیه ضداستکباری و ضد تروریستی داشتند؛ تنها شخصیت نظامی، سیاسی و دیپلماتیک در دنیا بود که با این پدیده شوم جنگید، همین قدرت سردار بود که معادلات پوسیده حامیان تروریست‌ها  خصوصاً داعش که آمریکاییها و صهیونیستها آن را بنا نهادند از هم بپاشد.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: استراتژی جمهوری اسلامی ایران تعریف شده بر روی استراتژی سردار سلیمانی در منطقه دنبال می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که پس از شهادت سردار سلیمانی آمریکا دست به تحرکاتی زد و در روزهای اخیر به اوج خودش رسید به طوری که وزیر امورخارجه کشورمان در این خصوص واکنش نشان داده و از ایالات متحده خواسته که دست از جنگ افروزی بردارد در غیر اینصورت پاسخی کوبنده خواهد دید، گفت: این تحرکات آمریکاییها که جنگنده در منطقه می‌آوردند و ناو به خلیج فارس می‌فرستند  یک مصرف داخلی برای خود ترامپ دارد، این شخص روزهای آخر ریاست جمهوری‌اش را سپری می‌کند، بنابراین دست به هرکاری می‌زند.

مالکی یادآور شد : رئیس جمهور آمریکا آدم غیرقابل پیش‌بینی است اما شرایط منطقه به گونه‌ای است که دولت آینده آمریکا و مجلس سنا این اجازه را به ترامپ نخواهد داد  تا در روزهای آخر حضورش در کاخ سفید دست  به یک کار خطرناک بزند و یک جنگ تمام عیار را در منطقه شروع کند. 

وی ادامه داد: بسیاری از قدرت‌های منطقه این هشدار را به آمریکا داده‌اند که دست به جنگ افزوری نزند چرا که با این کار  یک فاجعه در دنیا به پا می‌شود.

مالکی در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد اگر کشوری به آن تعرض کند پاسخ کوبنده و شدیدتری را بدهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: