کد خبر: ۸۷۱۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
تعداد بازدید: ۱۸۳
حسین ابراهیمی گفت: جامعه روحانیت مبارز شرکت سهامی نیست که دنبال سهمیه باشد و برای حضور چهره‌هایش در لیست‌های انتخاباتی فعالیت کند. روحانیت همیشه ارشاد، تشویق، ایجاد وحدت و همگرایی را در اولویت می‌داند و از قبل هم با وجود تلاش‌های زیاد هیچ‌وقت سهم‌خواهی نکرده است.

حسین ابراهیمی: جامعه روحانیت مبارز شرکت سهامی نیست که دنبال سهمیه باشد/ با اصولگرایان مشکلی نداریمبه گزارش خبرداغ به نقل از اعتمادآنلاین : حسین ابراهیمی گفت: جامعه روحانیت مبارز شرکت سهامی نیست که دنبال سهمیه باشد و برای حضور چهره‌هایش در لیست‌های انتخاباتی فعالیت کند. روحانیت همیشه ارشاد، تشویق، ایجاد وحدت و همگرایی را در اولویت می‌داند و از قبل هم با وجود تلاش‌های زیاد هیچ‌وقت سهم‌خواهی نکرده است.

اعضای جامعه روحانیت مبارز در گذشته‌های نه‌چندان دور حضوری پررنگ در مناسبات جریان اصولگرایی داشتند. اما پس از فوت آیت‌الله مهدوی‌کنی این تشکل به تدریج حاشیه‌نشین شد، به ‌طوری که در نشست‌های انتخاباتی اصولگرایان چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در این ‌باره اظهار داشت: جامعه روحانیت مبارز یکی از تشکل‌های ریشه‌دار است و به همین دلیل مثل هر تشکل دیگری به قطع و یقین برنامه‌هایی برای انتخابات ریاست‌جمهوری دارد. در واقع طبق وصیت‌نامه حضرت امام (ره)، همه باید خود را مکلف به تاثیرگذاری بدانند تا به ‌طریقی در راستای کاهش مشکلات نظام و مملکت موثر باشند. از این رو، بی‌توجهی به امر انتخابات خلاف عقل و خلاف شرع است. بر همین اساس اعلام می‌کنم که جامعه روحانیت مبارز کارهای لازم را برای هرچه بهتر برگزار شدن انتخابات ۱۴۰۰ در دستور کار قرار خواهد داد.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه در واکنش به اینکه ظاهراً اصولگرایان توجهی به این تشکل نشان نمی‌دهند، گفت: جامعه روحانیت با اصولگرایان مشکلی ندارد و مثل همیشه فعالیت زیادی می‌کند. اینکه برخی می‌گویند که بعد از آیت‌الله مهدوی‌کنی اصولگرایان ما را جدی نمی‌گیرند نمی‌تواند دلیلی بر انفعال جامعه روحانیت باشد. به هر حال در هر تشکلی ممکن است افراد تخلف‌هایی داشته باشند که این اصلاً به توانایی و قدرت تاثیرگذاری جامعه روحانیت مبارز ربطی ندارد. تخلف‌ افراد نشانه ضعف جامعه روحانیت مبارز نیست.

او توضیح داد: جامعه روحانیت مبارز شرکت سهامی نیست که دنبال سهمیه باشد و برای حضور چهره‌هایش در لیست‌های انتخاباتی فعالیت کند. روحانیت همیشه ارشاد، تشویق، ایجاد وحدت و همگرایی را در اولویت می‌داند و از قبل هم با وجود تلاش‌های زیاد هیچ‌وقت سهم‌خواهی نکرده‌ و کارهایی را انجام می‌دهد که آنها را وظیفه شرعی و عقلی می‌داند.

حسین ابراهیمی در پایان گفت: روحانیون قشری هستند که به‌ جای تلاش برای حضور در قدرت، خود را به ‌طور تمام و کمال وقف نظام، انقلاب و البته مردم کرده‌اند و به‌ هیچ وجه این اصل مهم را فراموش نمی‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: