کد خبر: ۸۷۰۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰
تعداد بازدید: ۳۳۳
عصر پاییزی روز جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ دقیقا در آستانه دهمین سالگرد شهادت شهید دکتر مجید شهریاری از دانشمندان بنام هسته‌ای کشورمان، خبری کام مردم مقاوم و شهیدپرور ایران اسلامی را تلخ کرد: «دکترمحسن فخری‌زاده یکی از دانشمندان رده بالای حوزه هسته‌ای کشور در منطقه آبسرد دماوند ترور شد.»

فخر صنعت هسته‌ای آسمانی شدبه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه رسالت، عصر پاییزی روز جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ دقیقا در آستانه دهمین سالگرد شهادت شهید دکتر مجید شهریاری از دانشمندان بنام هسته‌ای کشورمان، خبری کام مردم مقاوم و شهیدپرور ایران اسلامی را تلخ کرد: «دکترمحسن فخری‌زاده یکی از دانشمندان رده بالای حوزه هسته‌ای کشور در منطقه آبسرد دماوند ترور شد.»
جزئیات شهادت
پیرو انتشار این خبر، تارنمای وزارت «دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح» با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد بعد از ظهردیروز عناصر تروریست مسلح، خودرو حامل «محسن فخری زاده» رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست‌ها، آقای محسن فخری‌زاده به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد. متأسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.»
رد پای صهیونیست‌هابنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که دستانش به خون هزاران بی‌گناه آلوده است پیشتر در یک سخنرانی صراحتا از محسن فخری‌زاده نام برد و مزدوران گروهک تروریستی منافقین نیز که آزادانه در اروپا حضور دارند در برنامه‌های متعدد تلویزیونی از این دانشمند کشورمان سخن گفته بودند.
پیام ترور
ترور شهید محسن فخری‌زاده نشان داد، تحریم‌ها تأثیری در روند پیشبرد برنامه هسته‌ای کشورمان نداشته است. البته این پیام را هم به صورت آشکار به همه ثابت می‌کند که غرب به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و ترور دانشمندان ما نتیجه اعتماد به غرب و ارائه اطلاعات به آن‌ها در مجامع بین‌المللی است.
شهدای علمی
این اولین بار نیست که دشمنان این مرز و بوم دست به ترور دانشمندان کشورمان می‌ زنند. شهید مسعود علی محمدی اولین شهید هسته‌ای است که ۲۲ دی ۱۳۸۸ در فضای غبارآلود فتنه حزبی جریان موسوم به اصلاح‌طلبان از سوی مزدوران اجیرشده شبکه جهانی صهیونیسم ترور شد.
کمتر از یک‌سال پس از آن شهید دکترمجید شهریاری قهرمان هسته‌ای کشورمان ۸ آذر ۱۳۸۹ به همراه همسرشان دکتر بهجت قاسمی ترور و شهید شد. دکتر بهجت قاسمی در آن حادثه آسیب جدی دید، ولی بحمدالله هم‌اکنون از دانشمندان برجسته کشورمان است. البته همان روز دکتر فریدون عباسی‌دوانی از دیگر دانشمندان هسته‌ای کشورمان نیز ترور شد، ولی این ترور ناکام ماند. دکتر عباسی مدتی رئیس سازمان انرژی اتمی شد و هم‌اکنون رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی است.

بیشتر بخوانید: 

زاکانی: تمام مشکلات اقتصادی و فساد به جبهه تفکر غیرانقلابی برمی گردد / پشت این ها سرویس‌های جاسوسی بیگانه قرار دارند، که از فضای مجازی استفاده می کنند


دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی در ادامه سلسله ترور‌های وحشیانه دانشمندان هسته‌ای کشورمان، شهید داریوش رضایی‌نژاد را یکم مرداد ۱۳۹۰ به همراه رضا قشقایی به درجه رفیع شهادت رساندند. در ادامه نیز شهید مصطفی احمدی‌روشن را ۲۱ دی همان سال در کمال ددمنشی به شهادت رساندند.
بلندگو‌های داخلی
البته اقدامات مدعیان آزادی بیان و حقوق بشر صرفا با حذف فیزیکی در صدد مانع تراشی در مسیر رو به جلو ملت بزرگ ایران اسلامی نیستند بلکه هرگونه روزنه‌ای را بر روی دانشمندان و دانشجویان علمی کشورمان می‌بندند به طوری که حتی از دستیابی به سایت‌های علمی محروم هستند.
استمرار ضعف
دکتر بهجت قاسمی، عضو هیئت علمی دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی و همسر شهید دکتر مجید شهریاری چندی قبل در بخشی از یک گفت‌وگویی گفته بود که «ما از قبل می‌دانستیم دکتر شهریاری در فهرست ترور قرار دارد. به طریقی توانسته بودند سایت سازمان منافقین را هک کنند و اسم دکتر شهریاری هم جزء آن فهرستی بود که اطلاعاتش در سایت سازمان منافقین (برای انتقال به سازمان جاسوسی اسرائیل) قرار داشت. یعنی تمام اطلاعاتش بود. اسم، فامیلی، تلفن و آدرس خانه و محل کار و همه چیز بود. این‌طور نبود که ناشناخته باشد. شهید اولمان دکتر علیمحمدی بودند که در زمان شهادت ایشان کشور خیلی فراز و نشیب داشت. خیلی از دوستان می‌دانستند که دکتر علیمحمدی، دکتر شهریاری، دکتر عباسی و خیلی‌های دیگر - که الحمدلله هنوز هستند - در فهرست ترور و دنبالشان هستند، ولی، چون تا حالا پیش نیامده بود خیلی جدی گرفته نمی‌شد. مشکل همیشگی کشورمان ضعف مدیریت است. بعد از شهادت دکتر علیمحمدی حفاظت‌ها را یک کمی جدی‌تر کردند، البته یک کمی و گفتند منزل را عوض کنید. منزل را عوض کردیم؛ یک آقایی بود که هم راننده و هم محافظ بود؛ وی مسلح بود، آدم وقتی رانندگی می‌کند چطور می‌تواند محافظت هم کند. معلوم بود خیلی مدیریت جدی نبود. بعد از این‌که دکتر شهریاری شهید شدند یک مقداری جدی‌تر شد الان در چه فازی است من نمی‌دانم، ولی یقینا ضعف داریم. آن موقع که باید حفاظت تقویت می‌شد، نشد. قطعا باید حفاظت از دانشمندان تقویت شود و باید باشد. این‌که این کار را می‌کنند یا نه، نمی‌دانم. یکی دو نفر از دوستان را می‌شناسم که در همین فاز هستند بعضی‌ها محافظت می‌شوند بعضی‌ها نمی‌شوند دلیل را نمی‌دانم. در جایگاهی نیستم که بگویم. البته نه فقط حفاظت از دانشمند هسته‌ای بلکه باید حفاظت از همه کسانی که واقعا در مملکت و برای پيشرفت کشور زحمت می‌کشند و در معرض خطر هستند تقویت شود. بله دنبال عد‌ه‌ای در رشته‌های شاخص دیگر هم هستند. می‌دانم دنبال یک عده‌ای در رشته خاص هستند. مسئول حفاظت، یک ارگان دیگری است که تصمیم می‌گیرد. آیا درست تصمیم می‌گیرد یا نه من نمی‌توانم اعمال نظر کنم.»
توقف هرگز
دشمنان این مرز و بوم در حالی اقدام به ترور دانشمندان کشورمان می‌کنند که نیک می‌دانند مسیر پیشرفت علمی ایران اسلامی هرگز متوقف نخواهد شد.
نتیجه شهادت شهید حسن طهرانی‌مقدم، پدر موشکی ایران، پیشرفت خیره کننده ایران در حوزه موشکی شد. ترور شهید مجید شهریاری نیز نتوانست مانع رشد این مسیر شود چرا که این شهید عزیز با آینده‌نگری و تدبیر مخلصانه‌ای شاگردان زیادی را برای این روز‌ها تربیت کرد.
ترور شهید محسن فخری‌زاده نیز نخواهد توانست در مسیر رو به جلوی کشورمان مانع ایجاد کند؛ همان‌طور که بعد از ترور شهید سپهبد حاج قاسم سیلمانی عزیز، رهبر حکیم انقلاب در حکم انتصاب سردار قاآنی فرمودند: «برنامه عینا همان است.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: