کد خبر: ۸۶۹۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹
تعداد بازدید: ۳۰۰
رییس سازمان نظام‌پزشکی مشهد گفت: محدودیت‌های زمانی کمک‌کننده نیست و باعث تشدید شیوع بیماری می‌شود.

نظر متفاوت رییس نظام‌پزشکی مشهد: محدودیت‌های زمانی شیوع کرونا را تشدید می‌کندرییس سازمان نظام‌پزشکی مشهد گفت: محدودیت‌های زمانی کمک‌کننده نیست و باعث تشدید شیوع بیماری می‌شود.

به گزارش خبرداغ ، علی بیرجندی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص افزایش وضعیت شیوع کرونا در کشور اظهار کرد:آمارهایی که از تعداد مبتلایان اعلام می‌شود به تعداد تست‌های PCR انجام شده بستگی دارد در حالی که وضعیت بسیاری از بیماران بر اساس فاکتورهایی مانند HRCT مشخص می‌شود. در نتیجه آمارهای واقعی باید 2.5 تا 3 برابر آمار رسمی کشور محاسبه شود.

وی در خصوص راهکارها و اقداماتی که برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر این ویروس باید انجام گیرد، خاطرنشان کرد: آنچه که مسلم است و از چندی پیش نیز اعلام کرده‌ایم باید محدودیت‌های بیشتر و جدی‌تر اعمال کنیم. در خصوص مدارس و مراکز آموزشی به صورت مکتوب به ستاد کرونای استان کردیم اعلام کردیم که بازگشایی این مراکز به هیچ عنوان قابل قبول نیست. همچنین با توجه به شرایط موجود باید در سفرهایی به که خراسان رضوی انجام می‌شود، محدویت‌های جدی‌تری اعمال شود.

با کاهش ساعت کاری مترو و اتوبوس مخالفیم/محدودیت حرم مطهر، اماکن مذهبی و مساجد تشدید شود

رییس سازمان نظام‌پزشکی مشهد ادامه داد: محدودیت در برگزاری مراسم‌های خانوادگی، جشن‌ها، عزاداری‌ها، هتل‌ها و رستوران‌ها باید تداوم یابد. با توجه به این که در دوران پیک قرار داریم باید محدودیت حرم مطهر، اماکن مذهبی و مساجد نیز تشدید شود. خوشبختانه آستان قدس رضوی و مساجد در این زمینه بیشترین همکاری را به عمل آورده‌اند. همچنین با کاهش ساعت کاری مترو و اتوبوس مخالفیم، چرا که فکر می‌کنیم نه تنها کمکی به کاهش شیوع کرونا نمی‌کند، بلکه باعث ازدحام و تشدید شرایط شود.

بیرجندی‌نژاد گفت: اماکنی که فعالیت آنان ضروری است و با حیات اقتصادی جامعه به طور مستقیم در ارتباط بوده و امکان تعطیلی آنان وجود ندارد باید به طور کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ها را رعایت نمایند.

وی در خصوص این که آیا امکان قرنطینه مطلق یک شهر وجود یا خیر عنوان کرد: محدودیت رفت‌وآمد به شهرهای قرمز اقدام مناسبی است و یک سری محدودیت‌ها باید اعمال شود. محدودیت‌های زمانی کمک‌کننده نیست و باعث تشدید شیوع بیماری می‌شود. متاسفانه در برخی شهرها شاهد کاهش ساعت کاری اتوبوس و مترو هستیم که این امر باعث می‌شود تراکم جمعیت در ساعت‌های باقی‌مانده افزایش یابد و باعث تشدید بیماری شود. بنابراین بهتر است فعالیت‌ها کنترل شده و محدودیتی برای آنان اعمال شود تا این که فعالیت‌ها به لحاظ کاهش ساعت کاری محدود شوند.

رییس سازمان نظام‌پزشکی مشهد تاکید کرد: قرنطینه یکی از روش‌های کنترل شیوع بیماری است که در بسیاری از نقاط دنیا انجام می‌شود. به طور کلی منع کامل ترددهای بین شهری و درون شهری به همراه توقف کامل فعالیت‌ها به مدت دو هفته می‌تواند به کاهش شیوع بیماری کمک کند، منتها انجام این روش به طور جدی و کامل تبعات سنگینی در پی دارد. اگر قرار باشد به مدت دو هفته تمام فعالیت‌ها محدود شوند، باید حمایت‌های لازم از افرادی که نمی‌توانند از خانه خارج شوند نیز شکل گیرد. بنابراین قرنطینه مطلق تصمیم دشواری است و اگر این نوع از قرنطینه مدنظر باشد باید این فاکتورها هم لحاظ شود.

آغاز فصل سرما یکی از علت‌های افزایش ناگهانی آمار مبتلایان است

بیرجندی‌نژاد در خصوص علت افزایش ناگهانی آمار مبتلاین و تلفات کرونایی تصریح کرد: از آن جا که در فصل سرما افراد مجبور می‌شوند که در فضای بسته حضور پیدا کنند، فصل سرما می‌تواند یکی از فاکتورهای افزایش آمار مبتلایان و تلفات کشور در این پیک باشد. البته تقریبا حدود دو هفته است که سرما آغاز شده و هنوز برودت قابل توجهی نداشته‌ایم. تجمع در فضای بسته مانند اتوبوس، مترو و جمع‌های خانوداگی می‌تواند باعث افزایش ابتلایان به این بیماری شود.

شهادت 3 نفر از کادر درمان مشهد از ابتدای پاییز

وی در خصوص وضعیت کادر درمان در شهرستان مشهد گفت: تعداد زیادی از کادر درمان پزشکی و پرستاری در این مدت درگیر شده‌اند. به دلیل فعالیت گسترده کادر درمان در بخش‌های خصوصی، دولتی، خیریه‌ها، سرپایی و بستری آمار دقیقی از مبتلایان کادر درمان در مشهد نداریم اما از ابتدای فصل سرما سه نفر از کادر درمان مشهد را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده‌ایم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: