کد خبر: ۸۷۳۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷
تعداد بازدید: ۳۱۰
شیوه‌نامه فعالیت مدارس و برگزاری آزمون‌های پایانی در استان خوزستان اعلام شد.

جزئیات برگزاری امتحانات مدارس در خوزستانبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: شیوه‌نامه فعالیت مدارس و برگزاری آزمون‌های پایانی در استان خوزستان اعلام شد.

به نقل از اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان، بر اساس مصوبه جلسه مورخ (۶ دی) ستاد استانی مقابله با کرونای استان خوزستان، وضعیت فعالیت مدارس در هفته جاری به شرح ذیل است:

"همه شهرهای خوزستان به جز شهر اهواز در شرایط زرد هستند و بر این اساس در مناطق زرد شهری، آموزش دانش آموزان به صورت غیرحضوری و در بستر شاد از روز یکشنبه (۷ دی) تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

همچنین حضور کادر اجرایی مدارس در مدارس مناطق زرد بر اساس دستورالعمل الزامی است و همکاران آموزشی به صورت غیرحضوری، آموزش در بستر شاد را راهبری می‌کنند.

آموزش در مناطق زرد روستایی و عشایری کم‌برخوردار که عمدتا کم جمعیت هستند و دانش آموزان این مناطق دسترسی به فضای مجازی بر بستر شاد ندارند، با رعایت پروتکل های بهداشتی و نوبت بندی، حضوری است. شایان ذکر است که حضور همکاران آموزشی و کادر اجرایی مدارس در این مناطق که وضعیت زرد دارند، الزامی است.

با توجه به نارنجی بودن اهواز، آموزش دانش آموزان در مدارس این مناطق از روز یکشنبه (7 دی) تا پایان هفته جاری به صورت غیرحضوری و بر بستر شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) خواهد بود. معلمان مدارس در این شهرها به صورت غیرحضوری و بر بستر شاد، فرآیند آموزش را ادامه خواهند داد.

همچنین حضور کادر اجرایی مدارس (مدیر، معاون و ...) در مدرسه جهت نظارت بر فرآیند آموزش بر بستر شاد به صورت ۵۰ درصد الزامی است. در مناطق نارنجی نظارت تیم های بازرسی استانداری و شبکه های بهداشت و درمان، تشدید خواهد شد تا روند رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به دقت اجرا شود.

همچنین شیوه‌نامه برگزاری آزمون های پایانی دی ماه به شرح ذیل است:

طبق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و همچنین ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش، آزمون‌های نهایی دی ماه پایه دوازدهم در مناطق "نارنجی و زرد به صورت حضوری و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی" برگزار خواهد شد.

همچنین بر اساس دستورالعمل مصوب وزارتی؛ تصمیم گیری در خصوص شیوه برگزاری آزمون‌های پایانی مقاطع درسی به جز پایه اول و دوم ابتدایی در مناطق زرد با نظر شورای مدرسه است. بر این اساس مدیران مناطق باید پس از اخذ نظر شورای مدرسه و با هماهنگی فرماندار شهرستان خود به عنوان رئیس ستاد مقابله با کرونا و رئیس شورای آموزش و پرورش منطقه و هماهنگی نهایی با ستاد امتحانات، نسبت به تصمیم گیری در خصوص شیوه برگزاری آزمون های پایانی اقدام کنند.

بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونای استان خوزستان "آزمون عملکردی پایه اول و دوم ابتدایی در دو درس ریاضی و فارسی صرفا در مناطق زرد به صورت حضوری" و با مجوز شورای مدرسه و تاییدیه ستاد کرونای شهرستان (فرمانداری‌ها) و رعایت شیوه نامه های بهداشتی و بر اساس رعایت الگوی نوبت بندی و تا سقف حداکثر ۱۰ نفر در هر نوبت برگزار خواهد شد.

مدیران مدارس دوره ابتدایی مناطق زرد باید ضمن نظارت بر روند رعایت شیوه نامه های بهداشتی و همچنین راه اندازی پایگاه های سلامت در محل مدارس؛ در راستای برگزاری هر چه بهتر آزمون‌های عملکردی پایه اول و دوم ابتدایی گام بردارند."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: