کد خبر: ۸۶۸۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
تعداد بازدید: ۲۴۲
ایلنا نوشت: به‌رغم آنکه مرغ در بازار گران فروشی می‌شود، مرغداران مدعی هستند که از ابتدای سال تاکنون پس از 7 ماه زیان، تنها در 10 الی 20 روز اخیر مرغ به قیمت مناسب از آن‌ها خریداری می‌شود.

جولان مرغ‌های گران در بازار/سود گران‌فروشی مرغ به جیب چه کسی می‌رود؟به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، قیمت مرغ در ماه‌های اخیر روند صعودی داشته به نحوی که در برخی از شهرهای کشور قیمت  هر کیلوگرم از آن به بیش از 26 هزار تومان رسیده است. هر چند کارگروه تنظیم بازار برای مهار بازار قیمت‌های مصوب جدید را اعلام کرده، اما همچنان این کالا گران به دست مصرف کننده می‌رسد.

با افزایش قیمت مرغ انتظار می‌رود تولیدکننده نیز از سود آن بهره‌مند شود، اما مرغداران مدعی هستند در 7 ماه گذشته به رغم افزایش قیمت‌ها، آن‌ها زیان دیده‌اند و تنها در 10 الی 20 روز گذشته است که محصول خود را با سود می فروشند.

محمدعلی کمالی سروستانی با تاکید بر اینکه مرغداران نیز مانند مردم از گران‌فروشی و نابسامانی بازار ناراضی هستند، افزود: مرغداران هیچ نقشی در گران فروشی در بازار ندارند و آن‌ها نیز مانند مردم از شرایط بازار مرغ ناراضی هستند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تا 10 الی 20 روز پیش مرغداران زیان داده‌اند و قیمت خرید مرغ از آن‌ها کمتر از قیمت تمام شده تولید بوده است.

کمالی سروستانی قیمت حال حاضر خرید هر کیلوگرم مرغ از مرغداران را درب مرغداری را 17 هزار و 400 تومان اعلام کرد.

مرغ زنده

وی دلیل افزایش قیمت خرید مرغ زنده از مرغداران در روزهای اخیر را کاهش جوجه‌ریزی به دلیل افزایش قیمت نهاده‌ها و زیان آن‌ها دانست.

کمالی سروستانی نرخ مصوب جدید ستاد تنظیم بازار برای خرید مرغ از مرغداران را نیز نامتناسب با هزینه تمام شده تولید عنوان کرد و گفت: ستاد تنظیم بازار برای تعیین قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم مرغ فرض را بر تامین 85 درصد نهاده ذرت و 55 درصد کنجاله سویا با نرخ دولتی گذاشته است، اما فقط 30 تا 40 درصد از این نهاده‌ها با نرخ مصوب به دست مرغداران می‌رسد.

به گفته وی؛ ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب خرید هر کیلوگرم مرغ را 13 هزار و 400 تومان تعیین کرده است در حالی که اگر فرض ستاد تنظیم بازار را نیز بپذیریم، قیمت خرید مرغ از مرغداران حداقل باید 15 هزار و 90 تومان و با در نظر گرفتن سود 12 درصد برای تولیدکنند 16 هزار و 850 تومان باشد.

کمالی سروستانی قیمت تمام شده حقیقی هر کیلوگرم مرغ زنده با توجه به تامین محدود نهاده‌های تولید با نرخ دولتی را 19 هزار تومان اعلام کرد.

کارگروه تنظیم بازار برای مهار قیمت مرغ برای مصرف کننده در تاریخ 99.7.23 قیمت خرید هر کیلوگرم  مرغ زنده از مرغداران را 13 هزار و 100 تومان به علاوه 10 درصد و قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم برای مصرف کننده را 6 هزار تومان بیش از خرید مرغ زنده مصوب کرده است. به این ترتیب قیمت خرید مرغ زنده از مرغداران تا 14 هزار و 400 تومان و قیمت مجاز برای مرغ گرم برای مصرف کننده تا 20 هزار و 400 تومان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: