کد خبر: ۸۶۶۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵
تعداد بازدید: ۲۶۷
اگرچه برخی تصور می‌کنند شیوع کرونا در سرتاسر دنیا، منجر به توقف برخی طرح‌ها، استراتژی‌ها و حتی تغییر برخی راهبردهای کلان دشمنان اسلام و خصوصا برخی دولت‌های غربی شده است، اما شواهد و مستندات موجود نشان می‌دهد که چنین ادعایی صحت ندارد!
مکر دشمنان در دوران کرونا متوقف نشده است!به گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه رسالت ، اگرچه برخی تصور می‌کنند  شیوع کرونا در سرتاسر دنیا، منجر به توقف برخی طرح‌ها، استراتژی‌ها و حتی تغییر برخی راهبردهای کلان دشمنان اسلام و خصوصا برخی دولت‌های غربی شده است، اما شواهد و مستندات موجود نشان می‌دهد که چنین ادعایی صحت ندارد! بر این اساس، نه‌تنها اقدامات بی‌ثبات ساز واشنگتن و متحدان اروپایی آن در قبال جهان اسلام و خصوصا حوزه غرب آسیا و شمال آفریقا پایان نیافته است، بلکه شاهد استمرار این رویکرد وقیحانه از سوی آن‌ها هستیم.«ترویج اسلام هراسی» ، آن‌هم به‌صورت سیستماتیک و هدفمند، یکی از این موارد محسوب می‌شود. در تازه‌ترین این موارد، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه سخنان  توهین‌آمیزی نسبت به دین مبین اسلام  بیان داشته و کامل‌ترین و آخرین دین آسمانی را مولد بحران در جهان دانسته است! رئیس‌جمهور فرانسه اخیرا  در این خصوص مدعی شده است :
«اسلام دینی است که امروزه در تمام جهان در بحران به سر می‌برد. این مسئله را فقط در کشور خودمان شاهد نیستیم.ما( کشورهای غربی)  باید با افراط‌گرایی اسلامی مبارزه کرده و توانایی زیستن در کنار یکدیگر را داشته باشیم!»
چنانچه از سخنان ماکرون برمی‌آید، وی سعی دارد به‌مانند همیشه «اسلام» و « تروریسم تکفیری» را در یک سبد مفهومی و مصداقی تعریف کرده و با این همسان‌سازی کاذب و وقیحانه، دین اسلام را دین خشونت و عقب‌ماندگی معرفی نماید. این در حالی است که اتفاقا مولد«تروریسم تکفیری» کسانی جز سیاستمداران غربی ازجمله آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها نبوده‌اند. 
ماکرون نیز به‌مانند ترامپ، جانسون و مرکل آدرس‌های غلطی را به افکار عمومی دنیا و در خصوص بحران‌های جاری در جهان اسلام مخابره می‌کند. بدیهی است که اکنون جهان اسلام در بحران به سر می‌برد ، اما مسئول این بحران ، کشورهایی نظیر آمریکا، انگلیس ،آلمان و البته  فرانسه هستند؛کشورهایی که مطابق اسناد متعدد و اثبات‌شده، اصلی‌ترین حامیان داعش  و گروه‌های تروریستی و تکفیری در سوریه و عراق هستند.
کشورهایی که در جریان جنگ یمن، حامیان تسلیحاتی و سیاسی مطلق آل سعود محسوب می‌شوند. بهتر است رئیس‌جمهور فرانسه به این سؤال پاسخ دهد که نقش وی و هم‌پیمانانش در نسل‌کشی گسترده سعودی‌ها در یمن چه بوده است! فراتر از آن، فرانسوی‌ها نیز به‌مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی، طرفدار«تجزیه جهان اسلام» از طریق ایجاد «بحران‌های مزمن امنیتی» بوده و دهه‌هاست به این راهبرد کلان پایبند هستند. اتفاقا در چنین شرایطی«پیاده‌سازی اسلام » و «اتحاد امت اسلامی» تنها راه ایستادگی در برابر جنایات امثال ماکرون و ترامپ می‌باشد.
 آنچه مسلم است اینکه هرگز نباید فتنه‌انگیزی‌های غرب در جهان اسلام و خصوصا منطقه غرب آسیا را محصور و محدود به راهبردهای نظامی، تسلیحاتی و لجستیک و خلق گروه‌های تروریستی دانست! به عبارتی گویاتر، نباید در محاسبات و آینده‌پژوهی‌های صورت گرفته در این خصوص، نقشه فرهنگی دشمنان و زمینه‌سازی ذهنی آن‌ها برای خلق بحران‌های دامنه‌دار در محدوده جغرافیایی و فکری مسلمانان را نادیده انگاشت. مواضع وقیحانه سیاستمداران ورشکسته ای
 مانند ماکرون، آدرس و نشانه‌ای آشکار دال بر وجود«نقشه کلان ضد فرهنگی غرب» علیه جهان اسلام می‌باشد. این نقشه را باید به‌صورت کامل رصد و در قبال هر یک از گام‌ها و مراحل تعیین‌شده در آن، راهکارهای مقابله و خنثی‌سازی را در نظر گرفت. 
حنیف غفاری
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: