کد خبر: ۸۶۴۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۸
تعداد بازدید: ۳۰۱
محسن هاشمی رفسنجانی از «تحریف جنگ» و «ننگ آمیز نمایاندن صلح» انتقاد کرد.

انتقاد تند محسن هاشمی از تقدیس جنگ‌طلبانبه گزارش خبرداغ به نقل از برترین‌ها: محسن هاشمی رفسنجانی در رشته توئیتی از «تحریف جنگ» و «ننگ آمیز نمایاندن صلح» انتقاد کرد.

وی در این باره نوشت: 

۱)یکی از تحریفاتی که در تاریخ معاصر ما صورت گرفته، مقدس کردن جنگ و ننگ آمیز نمایاندن صلح به اسم اسلام است،تخریب صلح جویان و تقدیس جنگ طلبان،ظلم به امام،انقلاب وتحریف تاریخ است،موضوعی که در سخنان اخیر رهبری به آن تذکر داده شد و ایشان پذیرش قطعنامه وصلح را مدبرانه توصیف کردند

‏۲)در اسلام،جنگ زشتترین پدیده هاست که حتی الامکان باید ازآن اجتناب کرد.خشونت وریختن خون انسانها،حتی اگر درجبهه دشمن باشد،مطلوب نیست و سیره پیامبر وامیرمومنان نشان میدهدکه بیشترین تلاش رادر اجتناب از جنگ وخونریزی بکار برده وحتی پیروزی که باریختن خون دشمن بدست می آمد،برایشان تلخ بود

۳) علی(ع) پس از پیروزی در جنگ جمل بجای شادمانی گریست و پس از پیروزی در جنگ نهروان، بجای تبریک، حسرت و اندوه خود را بر زبان آورد.

‎صلح، زیباترین و مقدس ترین پدیده انسانی است و قران نیز از صلح با عنوان خیر، بصورت مطلق نام می برد.

۴)در این نگاه، دفاع را نیز نباید جنگ ارادی دانست، دفاع تلاشی است برای دستیابی به صلح پایدار است که حقوق همه ذینفعان و صاحبان حق در آن تامین شود و طبیعی است، برای این صلح باید متجاوز به جایگاه اولیه خویش بازگردد.

۵) براساس این منطق انسانی و اسلامی، دفاع ملت ایران در جنگ تحمیلی، خواستی صلح جویانه و نه رفتاری جنگ طلبانه بود که به نتیجه و موفقیت نیز رسید و صلحی پایدار را که هم اکنون نیز پس از ۳۰ سال از آن بهره مند هستیم را به ارمغان آورد.

انتقاد تند محسن هاشمی از تقدیس جنگ‌طلبان

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: