کد خبر: ۸۶۴۳۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
تعداد بازدید: ۲۴۲
پمپئو در نمایشی مضحک اعلام کرد؛
وزیر خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد.

اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران + جزئیاتبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ؛ «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد.

پمپئو در نشستی خبری گفت که واشنگتن تحریم‌هایی جدید علیه ایران، از جمله وزارت دفاع، اعمال می‌کند.

وی این خبر را در نشستی خبری با حضور «استیون منوچین»، وزیر خزانه‌داری اعلام کرد.

پمپئو در این نشست مدعی شد: «برجام به ایران امکان داد که بتواند به مواد لازم برای سلاح هسته‌ای دست یابد. اگر ما از برجام خارج نمی‌شدیم، ایران به تسلیحات بیشتری برای بمب هسته‌ای دست می‌یافت. تلاش ما این است که نگذاریم ایران ترور را در جهان گسترش دهد.»

«رابرت اوبراین»، مشاور امنیت ملی آمریکا که در این نشست خبری شرکت داشت هم مدعی شد: «آمریکا و چند کشور دیگر در دوران برجام پول‌های بسیاری به ایران دادند. آن‌ها فکر می‌کردند که ایران این پول را صرف مردم خود می‌کند. ما با تحریم‌هایمان ایران را دوباره تحت فشار قرار داده‌ایم. ما به دنبال توافق جامع و خوب با ایران هستیم.»

وی مدعی شد: «متاسفانه ایران به سمت صلح پیش نمی‌رود و ما با تحریم‌های جدید تلاش داریم ایران را به این مسیر بازگردانیم.»

«مارک اسپر»، رئیس پنتاگون نیز در این نشست گفت: «نیروهای ما در منطقه خاورمیانه همواره در مرحله آماده‌باش قرار دارند. ما احساس اعتماد بسیار خوبی در زمینه هرگونه اتفاق در منطقه داریم. ایران باید به تعهدات خود عمل کند.»

پمپئو مدعی شد: «کشوری که منزوی شده ایران است نه آمریکا! اقدام‌های ما نشان می‌دهد که هر کشوری که عضو سازمان ملل است باید از تحریم‌های ما حمایت کند. ما از این کشورها توقع داریم که این تحریم‌ها را اجرایی کنند. اگر کسی به دنبال صلح در خاورمیانه است باید بداند که منشا این تهدیدها ایران است! کشورهای اروپایی با تحریم‌های ما موافق هستند.»

وی گفت: «ما اجازه نمی‌دهیم که تحریم‌های تسلیحاتی ایران برداشته شود. آمریکا اجازه نخواهد داد چنین شود.»

 به نقل از خبرگزاری رویترز،وزیر خزانه‌داری آمریکا هم تحریم‌های اخیر را علیه مقام‌های دفاعی، سازمان انرژی اتمی و چندین شرکت اعلام کرد و گفت: همچنین پنج دانشمند نیز مشمول این تحریم‌ها شدند و «نیکولاس مادورو»، رئیس‌جمهوری ونزوئلا نیز بار دیگر مورد تحریم قرار گرفت.

پمپئو در سخنرانی خود گفت که آمریکا دو مقام را که نقشی اساسی در عملیات غنی‌سازی اتمی ایران دارند، تحریم کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: