کد خبر: ۸۶۴۲۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
تعداد بازدید: ۲۳۰
وزیر خارجه آمریکا بار دیگر از موضع کشورهای اروپایی در قبال تحریم‌های تسلیحاتی ایران انتقاد کرده و آنها را به انفعال متهم کرد.

ابراز خشم پمپئو از موضع اروپا در قبال ایرانبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری «فاکس نیوز» بار دیگر از موضع کشورهای اروپایی در قبال تحریم‌های تسلیحاتی ایران انتقاد کرده و آنها را به انفعال متهم کرد.

وی گفت که فروش سلاح، تانک و سامانه‌های دفاع هوایی طی چند هفته می‌تواند اجرایی شود و کشورهای اروپایی در این زمینه با ما همراهی نکردند. آنها گفته بودند که مایل به از سرگیری فروش تسلیحات نیستند ولی کوچک‌ترین قدمی در این زمینه برنداشتند.

تروئیکای اروپایی پیش از این در بیانیه‌ای در مخالفت با ادعای آمریکا در خصوص فعال‌سازی مکانیسم ماشه اعلام کرده بود که آمریکا از برجام خارج شده و بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، از حق قانونی برخوردار نیست. از این رو، هر تصمیم یا اقدام آن‌ها در این خصوص وجاهت قانونی نخواهد داشت. هدف ما حفظ اختیار و یکپارچگی شورای امنیت سازمان ملل است. تروئیکای اروپایی کاملا به اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، پایبند است. ما برای حفظ توافق هسته‌ای به شدت و بدون خسته شدن تلاش کرده‌ایم و به این کار ادامه خواهیم داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: