کد خبر: ۸۶۴۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹
تعداد بازدید: ۵۴۱
هشت سال دفاع مقدس، یک قطعه طلایی در تاریخ ایران چه قبل از اسلام و چه بعد از اسلام است كه نظیری برای آن نمی‌توان یافت. در هیچ مقطعی از تاریخ ایران سراغ نداریم كه تمامی كفر در برابر تمامی اسلام قرارگیرد و فرماندهی جنگ به عهده یک فقیه عادل، یک حكیم الهی، یک مرجع فیلسوف شجاع و یک روحانی سیاستمدار چیره‌دست باشد.

دستاوردهای دفاع مقدسبه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه رسالت، هشت سال دفاع مقدس، یک قطعه طلایی در تاریخ ایران چه قبل از اسلام و چه بعد از اسلام است كه نظیری برای آن نمی‌توان یافت. در هیچ مقطعی از تاریخ ایران سراغ نداریم كه تمامی كفر در برابر تمامی اسلام قرارگیرد و فرماندهی جنگ به عهده یک فقیه عادل، یک حكیم الهی، یک مرجع فیلسوف شجاع و یک روحانی سیاستمدار چیره‌دست باشد.
ما آغازكننده جنگ نبودیم و در این معركه مظلوم واقع شدیم، اما دشمن را زمین گیر كردیم و نگذاشتیم به اهداف شوم خود برسد. جهان انسانیت جنگ ما را دفاع مقدس، جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا و جنگ ایمان و رذالت، جنگ استضعاف و استكبار و جنگ پابرهنه‌ها و مرفهین بی‌درد دید و در كنار ملت ایران از این مظلومیت دفاع كرد.
ما در هشت سال دفاع مقدس جهان انسانیت را در برابر اقیانوسی از معارف الهی، ایثار و ازخودگذشتگی ملت و آموزه‌های سترگ انسانی قرار دادیم و نشان دادیم برای حفظ اسلام جنگیدیم و این حقیقت در وصیتنامه شهدای جنگ تحمیلی به عنوان یک واقعیت تاریخی ثبت شد. ما در جنگ تحمیلی از اخلاق نظری به اخلاق عملی رسیدیم. عالمان و عارفانی را به جهان معرفی كردیم كه ره صدساله را یک‌شبه طی و پایه‌های مكتب مقاومت در برابر قداره‌بندان تاریخ معاصر را پی‌ریزی كردند.

بیشتر بخوانید: 

فاسدترین انتخابات تاریخ!


صدای اسلام‌خواهی در پنج قاره جهان در سال‌های دفاع مقدس به بركت خون شهدای مظلوم ما شنیده شد.
قرار بود این جنگ اگر 20 سال هم طول بكشد، پای آن بایستیم، اما آن زمان كه فرمانده كل قوا تشخیص داد بنا بر امر الهی و مصالح ملت، آتش‌بس را بپذیرد
هنگامی كه در تحلیل وقایع جنگ و فلسفه پذیرش صلح به عنوان ثبت در تاریخ خطوطی را می‌نگاشت، اعلام فرمود؛
- ما می گوییم تا شرک و كفر هست، مبارزه هست، تا مبارزه هست، ما نیز هستیم.
- ما تصمیم داریم پرچم لااله‌الاالله را بر قلل رفیع كرامت و بزرگواری به اهتزاز درآوریم.
- من با صراحت اعلام می‌كنم كه جمهوری اسلامی ایران با تمام وجود برای احیای هویت اسلامی مسلمانان در سراسر جهان سرمایه‌گذاری می‌كند.
- ما اعلام می‌كنیم جمهوری اسلامی برای همیشه حامی و پناهگاه مسلمانان آزاده جهان است.
- ایران به عنوان یک‌دژ نظامی و آسیب‌‌ناپذیر نیاز سربازان اسلام را تأمین می‌كند و آنان را به مبانی عقیدتی و تربیتی اسلام، به اصول و روش‌های مبارزه علیه نظام‌های كفر و شرک آشنا می‌سازد.
- قبول قطعنامه از طرف جمهوری اسلامی به معنای حل مسئله جنگ نیست. جوانان عزیز خود را برای یک مبارزه علمی و عملی بزرگ تا رسیدن به اهداف عالی انقلاب اسلامی آماده كنند.
امام بزرگوار با پذیرش قطعنامه به جنگ نیابتی آمریكا و رژیم صهیونیستی و نوكران آن‌ها در منطقه پایان داد و از همان روزهای اول، پایه‌های یک جنگ نیابتی علیه استكبار جهانی را شكل داد كه بعدها به شكل‌گیری مقاومت در منطقه منجر شد و آثار و نتایج آن را دیدیم.
امام(ره) با بیان این جمله عاشورایی در آن روزها با استكبار جهانی، یک جنگ جدید را اعلام كرد كه حمایت همه آزادیخواهان جنگ را در پی داشت و آن جمله این بود كه؛ «اگر بندبند استخوان‌هایمان را جدا سازند،‌ اگر سرمان را بالای دار ببرند، اگر زنده زنده در شعله‌های آتش ما را بسوزانند، ‌اگر زن و فرزندمان را جلوی دیدگانمان به اسارت و غارت ببرند، هرگز امان‌نامه كفر و شرکرا امضا نمی كنیم.»
امام(ره) در 29 تیرماه 67، قطعنامه را پذیرفت. طولی نكشید صدام به كویت حمله كرد و معادلات قدرت در منطقه به هم ریخت. او بلایی بر سر حامیانش آورد كه از عجایب تاریخ معاصر است. صدام با همان بلا به دار مكافات آویخته شد، بدون این كه كمترین هزینه به ارتش و سپاه و ملت ایران تحمیل كند.
امام(ره) 29 تیرماه 67 قطعنامه را پذیرفت، هشت ماه پس از پذیرش قطعنامه در پاسخ به كسانی كه ثمره خون‌ها، شهادت‌ها، ایثارها و دستاوردهای دفاع مقدس را زیر سؤال بردند و از منافقین و لیبرال‌ها خط می‌گرفتند، پاسخ فرمودند. البته امام(ره) در همان قطعنامه این جماعت را خطاب قرار دادند و فرمودند؛ این‌ها از عوالم غیب و از فلسفه شهادت بی‌خبرند و همانجا دو دستاورد بزرگ را یادآور شدند؛
الف- خون شهیدان، انقلاب و اسلام را بیمه كرده است.
ب- خون شهدا تا ابد درس مقاومت به جهانیان داده است.
امام در پیام منشور روحانیت در پاسخ به یاوه‌های منافقین و لیبرال‌ها، استراتژی نظام و رسالت حوزه‌های علمیه را تعیین و در ضمن این پیام، فهرست جالبی از دستاوردهای دفاع مقدس را به شرح زیر بیان می‌فرمایند كه شنیدنی است؛
1- ما در جنگ، انقلاب اسلامی را به جهان صادر كردیم.
2- ما در جنگ، پرده تزویر را از چهره جهانخواران كنار زدیم.
3- ما در جنگ، دوستان و دشمنان انقلاب را شناختیم.
4- ما در جنگ، ریشه‌های انقلاب را با دفع تجاوز و اثبات صلابت اسلام محكم كردیم.
5- ما در جنگ، موفق شدیم مظلومیت ملت ایران و ستم متجاوزان را اثبات نماییم.
6- ما در جنگ به این نتیجه رسیدیم باید روی پای خود بایستیم، به احدی جز خدا تكیه نكنیم.
7- ما توانستیم در جنگ حس برادری و وطن‌دوستی را در نهاد یک‌یک مردمان بارور كنیم.
8- سردمداران نظام فاسد به واسطه دفاع مقدس در مقابل اسلام احساس ذلت كردند.
9- در جنگ بود كه صنایع نظامی ما رشد كرد.
10- روح اسلام انقلابی در پرتو جنگ در ملت ما تحقق و استمرار یافت.
11- ما در جنگ شعارهایمان را در عمل محک زدیم.
12- صدای اسلام‌خواهی در جهان از جنگ هشت‌ساله ماست.
درباره هر یک از این دستاوردها می‌توان ساعت‌ها بحث كرد و كتاب‌ها نوشت. امروز بیش از 32 سال است از پایان جنگ تحمیلی می‌گذرد. تمامی كفر و شرک جهانی در برابر ملت مظلوم ما صف كشیده‌اند. ظالمانه‌ترین تحریم‌ها را علیه ملت دارند تحمیل می‌كنند، اما هرچه بیشتر خصومت‌ورزی می‌كنند، كمتر نتیجه می‌گیرند.
40 سال پیش كه استكبار جهانی تصمیم گرفت یک جنگ سخت نیابتی را به ملت ایران تحمیل كند، ارتش ما به دلیل انقلاب اسلامی و جنایات سران ارتش در به گلوله بستن مردم در تظاهرات سال‌های 56 و 57 از هم پاشیده بود. دولت موقت در حالی كه صدام 12 لشكر و ده‌ها تیپ پیاده را در مرزهای ایران برای حمله تجهیز می‌كرد و نیروهای ذخیره را احضار كرده بود، سربازی را از 24 ماه به 18 ماه كاهش داد و در فكر پس دادن هواپیماهای F-16 به آمریكا بود، به همین دلیل دشمن طمع تجاوز به خاک‌مقدس ایران كرد، اما امروز به بركت هوشیاری و هوشمندی فرماندهی كل قوا در تجهیز كمی و كیفی نیروهای مسلح به قدرتی دست یافته‌ایم كه در اصطلاح نظامی به آن «قدرت بازدارندگی» می‌گویند. ما سال‌هاست از این مرحله نیز عبور كرده‌ایم و به مرتبت «قدرت اقدام پیش‌دستانه» رسیدیم. این قدرت را در جنگ نیابتی 32روزه حزب‌الله با رژیم صهیونیستی تست كردیم. امروز آمریكا، اروپا و همه همدستان منطقه‌ای آن‌ها علیه ملت ایران به همه چیز فكر می‌كنند، جز «ماجراجویی نظامی»! چون به قول شهید سلیمانی می‌دانند؛ در همان دقایق اولیه نبرد همه امكانات آن‌ها در منطقه نابود می‌شود و از همه مهم‌تر از رژیم صهیونیستی اثری باقی نخواهد ماند. این یک حقیقت روشن است كه ماشین جنگی آمریكا را در منطقه زمینگیر كرده و بیرون رفتن از غرب آسیا را در دستوركارخود قرار داده است.
امروز ایران به پایه‌ای از قدرت رسیده است كه یكی از پنج قدرت غیرهسته‌ای جهان است. آنچه در ذهن هر متجاوزی علیه ملت ایران وجود دارد، این است كه مهم نیست در نبرد با ملت ایران چه ضربه‌ای وارد می‌كنیم، چون هشت سال دفاع مقدس ملت ایران نشان داد آماده هر هزینه‌ای است، مهم آن است كه؛ «چه ضربه‌ای می‌خورند»!
امروز ده‌ها شهر زیرزمینی موشكی و هزاران پهپاد پیشرفته و انبوه تجهیزات نظامی روی زمین، هوا و دریا در آماده‌باش صددرصد هستند تا در همان دقایق اولیه نبرد، پاسخ پشیمان‌كننده به متجاوز بدهند كه در تاریخ جنگ‌های جهان بی‌سابقه باشد. همین ذهنیت دشمن باعث شده امنیت ملت ایران تضمین شود و این بزرگ‌ترین دستاورد هشت سال دفاع مقدس و بیمه‌ شدن خاک عزیز ملت ایران است.
فقط خدا می‌داند، اگر قدرت «بازدارندگی» و قدرت «اقدام پیش‌دستانه» ارتش اسلام در منطقه نبود، چه فاجعه‌ای در ایران و غرب آسیا و حتی در جهان
به واسطه شكل‌گیری دولت داعش رخ می‌داد. نیروهای مسلح ما خاكریزهای دفاعی خود را فراتر از مرزها پشت خطوط مرزی دشمن برده‌اند و اجازه نفس كشیدن به آن‌ها نمی‌دهند.
سال‌ها طول خواهد كشید تا استراتژیست‌های نظامی جهان بفهمند كه سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی چگونه توانست یک ارتش نیرومند از بین‌الملل اسلام پدید آورد و در كمترین زمان ممكن سر افعی داعش را كه از آستین استعمار و استكبار جهانی بیرون آمده بود، در سوریه، عراق و لبنان با سنگ مقاومت درهم بكوبد.
سال‌ها طول خواهد كشید تا دنیا بفهمد امام(ره) چگونه كشور را از اشغال دشمن رها ساخت و متجاوز را در خاک دشمن به دست همان كسانی كه او را تجهیز به تجاوز كرده بودند، به دار مكافات كشد. سال‌ها طول خواهد كشید آمریكا بفهمد كه چطور مقام معظم رهبری با دست خالی با كمترین هزینه، كشور را به سلاح‌‌هایی مجهز كند و خواب خوش را از دشمنان اسلام و ایران برباید. آگاهان جهان می‌دانند غرب و آمریكا به علامت تسلیم، بیرق مذاكره را از دست نمی‌دهند. چند ابله در داخل و با عنوان خطر جنگ فكر می‌كنند، می‌توانند مردم را بترسانند. خطر جنگ سال‌هاست از كشور رخت بربسته است. اگر هم وجود داشته باشد، آن را باید در وادی دشمن سراغ گرفت. دشمن است كه باید فكری برای خود كند كه از داخل و خارج مرزهای خود مورد تهدید است. این دستاورد غیبی دفاع مقدس را فقط استراتژیست‌های نظامی نكته‌بین جهان می‌دانند.

نویسنده: محمدكاظم انبارلویی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: