کد خبر: ۸۶۲۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
تعداد بازدید: ۴۱۶
«فاسدترین انتخابات تاریخ آمریكا» عنوانی است که رئیس‌جمهور فعلی آمریكا به انتخابات ماه آبان این كشور داده است.

فاسدترین انتخابات تاریخ!به گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه رسالت، «فاسدترین انتخابات تاریخ آمریكا» عنوانی است که رئیس‌جمهور فعلی آمریكا به انتخابات ماه آبان این كشور داده است.
ناظران داخلی و خارجی تحولات آمریكا معتقدند این كشور در سراشیبی افول قرار دارد. حكمرانی در آمریكا امروز با هیچ معیار اخلاقی و علمی نمی‌خواند و از بایدها و نبایدهای حتی یك جامعه لیبرال عبور كرده است. پرچم این كشور هرروز توسط مردم عاصی و معترض به آتش و نمادهای حكومتی نیز به  زیر كشیده می‌شود. كمر ترامپ زیر چكش نرم بیماری كرونا و قیام سراسری مردم آمریكا علیه خشونت و نژادپرستی خم‌شده و او با دست و پا زدن در زیر بار این دو بحران وارد كارزار انتخابات ریاست جمهوری شده است.ترامپ در گفت‌وگو با فاكس نیوز در پاسخ به این سؤال كه آیا نتایج انتخابات را می‌پذیرد، گفته است: «باید ببینم نه! نمی‌خواهم بگویم بله» هیلاری كلینتون در واكنش به این سخن در مصاحبه با ام.اس. ان. بی. سی هشدار داده است؛ «اگر ترامپ نتایج را نپذیرد، مقامات آمریكایی باید از هم اكنون خود را برای چنین سناریویی آماده كنند».
نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها هم در این مورد قابل‌توجه است.
۶۰ درصد کسانی که به ترامپ رأی می‌دهند نگران تقلب در انتخابات هستند! ۵۳ درصد کسانی هم که به بایدن رأی می‌دهند نیز نگران تقلب در انتخابات هستند! «رمز تقلب» اکنون شده است یک کلید برای آشوب و شورش آن‌هم از دو سوی رقابت نامزدها! از سوی دیگر ۷۵ درصد کسانی که به بایدن رأی می‌دهند نگران آن هستند که ترامپ نتایج را نپذیرد و کار را به اردوکشی خیابانی بکشاند!
جالب اینجاست ۴۷ درصد کسانی که به ترامپ رأی می‌دهند نیز همین نگرانی رادارند او نتایج را نپذیرد و کار را به گیس و گیس کشی سیاسی بکشاند!

بیشتر بخوانید: 

پشت‌میزنشینی خوب است بازدید میدانی بد!


این نظرسنجی‌ها و نیز اظهارات ترامپ نشان می‌دهد که   فاسدترین انتخابات تاریخ یعنی دو طرف رقابت مطمئن به تقلب و دست‌کاری در نتایج انتخابات هستند. 
فاسدترین انتخابات تاریخ یعنی دو طرف حاضر به پذیرش نتایج انتخابات نیستند. 
فاسدترین انتخابات تاریخ یعنی کسی که سرکار است از الان بزند زیر میز رأی ملت و بگوید اگر رأی نیاورم من نتایج را قبول ندارم.
اکنون شکاف سیاسی و اجتماعی در آمریکا به‌جایی رسیده است که من نام آن‌را «مقام تنافر در رقابت‌های سیاسی» می‌نهم. این مقام و مرتبت، فروپاشی نظام سیاسی آمریکا را سرعت می‌بخشد.
اعتراضات سراسری ضد خشونت و نژادپرستی اکنون در شهرهای آمریکا فراگیر شده است. ترامپ، پلیس،گارد ملی و ارتش را به مقابله با مردم فرستاده است. صدها هزار نفر همه‌روزه در خیابان‌ها مورد خشونت قرار می‌گیرند. ده‌ها هزار نفر بازداشت‌شده‌اند و در زندان‌ها مورد خشونت و آزار بیشتر قرار دارند.در ۴۰ شهر بزرگ و مهم آمریکا حکومت‌نظامی برقرارشده و قانون منع رفت‌وآمد اجرا می‌شود. دموکرات‌ها ترامپ را به دیکتاتوری متهم کرده‌اند. جیم‌مک‌گاورن یکی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در صفحه خود در توییتر نوشته است: «مردم آمریکا، دیکتاتور را تحمل نخواهند کرد.» این وسط پیام اوباما با جوانان آمریکایی در واکنش به کشته شدن جورج فلوید سیاه‌پوست آمریکایی و جنبش ضد نژادپرستی جالب است. او از جوانان آمریکایی خواسته است؛ «خشم خود را ابراز کنند و با جدیت و امیدواری به تغییر را در خود حفظ کنند.» 
مفهوم این پیام آن است که کسی در هیئت حاکمه آمریکا قرار نیستآبی بر آتش اختلافات بریزد و دُز رقابت را پایین بیاورد. آمریکا با انتخابات آبان‌ماه وارد یک بحران عمیق سیاسی خواهد شد. گیریذارداس، ستون‌نویس نیویورک‌تایمز از چنین اوضاعی از ورود مردم آمریکا به یک «جنگ داخلی» خبر داده است. 
او نوشته؛ «قتل جورج فلوید، فرصتی پیش روی مردم قرار داده است که مردم خشم خود را فریاد زنند. مردم به‌شدت احساس ناامنی می‌کنند و دیوانه‌وار به خرید سلاح روی آورده‌اند. بسیاری از مردم برای اولین باردارند سلاح می‌خرند.»
تحلیلگر«نیویورک‌تایمز» جنگ داخلی در آمریکا را اجتناب‌ناپذیر می‌داند و می‌گوید: «خریدوفروش سلاح طی ماه‌های اخیر ۹۴ درصد افزایش‌یافته است. جنگ داخلی آمریکا به شکل نامتقارن روزبه‌روز خود را بیشتر نشان می‌دهد.»این خبرها نشان می‌دهد پرچم دموکراسی لیبرال در آمریکا نیمه‌برافراشته است و با اعلام نتایج و تهدیدات دو طرف به‌سرعت پایین کشیده می‌شود. آمریکایی‌ها در دو فتنه ۷۸ و ۸۸ در ایران در خواب‌وخیال راه‌اندازی یک انقلاب رنگی بودند. اکنون آن بادهایی که در ایران کاشتند به‌صورت توفان در انتخابات آینده خود  آن‌را می‌خواهند درو کنند. 
مقام معظم رهبری در دیدار هیئت دولت روز دوم شهریور فرمودند:«الگوی‌غربی سرمایه‌داری، یک الگوی شکست‌خورده است. در آمریکا ارزش‌های بشری لگدمال می‌شود. مسئله امنیت، سلامت و عدالت در این الگوی مسلط غربی لگدمان می‌شود. ناامنی درونی در شهرهای آمریکا در دنیا بی‌نظیر است.»
و نیز در دیدار وزیر و رؤسای آموزش‌وپرورش فرمودند:‌ «امروز فلسفه اجتماعی غرب در خود غرب شکست‌خورده است.»
اگر بخواهیم نشانه‌هایی از این شکست را بیان کنیم آن‌را باید در توصیف ترامپ از انتخابات آینده آمریکا که آن را فاسدترین انتخابات تاریخ آمریکا نامیده جست‌وجو کنیم. انتخاباتی که انتخاب‌کنندگان و انتخاب شوندگان در اوج نفرت از یکدیگرند. این نفرت برشدت خشونت ازآنچه امروز در آمریکا می‌گذرد، می‌افزاید. آمریکایی‌ها برای ایرانیان، تابستان  داغی را پیش‌بینی می‌کردند. اما خود آن‌ها از پاییز سردی از روابط اجتماعی و سیاسی سردر خواهند آورد و خواهند دید که ایدئولوژی آمریکایی گرمابخش هیچ نظام سیاسی در جهان نخواهد بود.

نویسنده : محمدكاظم انبارلويي |

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: