کد خبر: ۸۶۳۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳
تعداد بازدید: ۲۶۴
وکلای دولت ایالات متحده روز دوشنبه از قضات دیوان بین‌المللی دادگستری به عنوان عالی‌ترین مرجع قضائی سازمان ملل خواستند شکایت مطرح‌شده توسط ایران علیه این کشور به موجب «عهدنامه مودت» را رد کنند. «مارک استرینگ»، وکیل دولت آمریکا در این جلسه اقدام ایران در شکایت از آمریکا بر اساس عهدنامه مودت را اشتباه خواند.

وکلای دولت آمریکا خواستار رد شکایت ایران بر اساس «عهدنامه مودت» شدندوکلای دولت آمریکا از قضات دیوان لاهه خواستند شکایت ایران از آمریکا بر اساس عهدنامه مودت را رد کند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، وکلای دولت ایالات متحده روز دوشنبه از قضات دیوان بین‌المللی دادگستری به عنوان عالی‌ترین مرجع قضائی سازمان ملل خواستند شکایت مطرح‌شده توسط ایران علیه این کشور به موجب «عهدنامه مودت» را رد کنند.

«مارک استرینگ»، وکیل دولت آمریکا در این جلسه اقدام ایران در شکایت از آمریکا بر اساس عهدنامه مودت را اشتباه خواند.

استرینگ مدعی شد هدف اصلی شکایت ایران احیای توافق هسته‌ای «برجام» است که دولت آمریکا سال ۱۳۹۷ از آن خارج شده است. 

وی گفت: «اقداماتی که ایران آنها را [در شکوائیه خود] به چالش کشیده از اهمیت حیاتی در تلاش‌های آمریکا برای مقابله با تهدیدهای امنیتی ایران علیه آمریکا از جمله تهدید برنامه هسته‌ای این کشور برخوردار است.»

آمریکا بعد از خروج از توافق هسته‌ای برجام در سال ۱۳۹۷ علاوه بر اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به اقدامات تحریک‌آمیز مانند ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورده است. 

جلسات استماعی که طی هفته جاری در دادگاه لاهه برگزار می‌شوند به بررسی مسئله مقدماتی صلاحیت این دادگاه برای رسیدگی به شکایت ایران خواهد پرداخت. 

طرف ایرانی ادله و استدلال‌های خود در این پرونده را روز چهارشنبه ارائه خواهد کرد و انتظار می‌رود دیوان لاهه رأی نهایی خود را تا پایان سال جاری میلادی اعلام کند. 

 

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: